Съвсем реална е възможността България да се превърне в производител на електромобили, коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Красен Матеев от Българската асоциация електрически превозни средства (БАЕПС).
Асоциацията, съвместно с още няколко европейски държави, разработва модел на мини автомобил, който позволява върху стандартно шаси да бъдат слагани различни каросерии, в зависимост от нуждите на клиента. Електрическият автомобил има пробег от 150 километра при скорост от 90 км/ч. Батерията може лесно да бъде сменяна и това позволява бързо зареждане на стационарни зарядни системи.
Матеев посочи, че през последните години има много бързо развитие на електромобилите и изграждането на зарядна инфраструктура в целия свят.
България също не изостава от тенденцията, макар че към края на 2015 година регистрираните електромобили у нас са под 500. Зарядните станции са около 50-60 с различен капацитет. Те са основно в големите градове – София, Пловдив, Бургас, Варна и Русе.
С технологичните новости, които позволяват пробег от над 80 километра с едно зареждане, покупката на електромобил вече е икономически изгодна, посочи още експертът. Матеев посочи, че цената на електрическите автомобили остава по-висока от тази на конвенционалните, но в рамките на градската среда е по-изгодно да се ползват именно електромобили.
Тяхното зареждане не само е по-евтино, но и те паркират безплатно в синя и зелена зона и така разходите са по-ниски, каза още Матеев.
Повече за развитието на електромобилите у нас можете да видите във видеото.
преди 6 години Уважаеми блогъри, хайде да престанете да пишете глупости. Ако разсъждаваме ,като някои от вас, още трябваше да се ползваме от добрите стари парни машини (защото световната икономика е заточена под тях). Да ама не. Основни "врагове" на електрокарите са страните производителки на петрол чиито бюджет се захранва основно от продажбата на въглеводороди. Някои от арабските страни САЩ (колкото и да е чудно) , Русия и страните от латинска Америка ,които се хранят предимно от продажби на петрол (Венецуела и Бразилия например). В Европа няма вече достатъчни количества енергийни горива, и почти всичко което е въглеводород отдавна е на последни издихания и това ги прави зависими от доставките на енергоносители от арабските страни и Русия нещата в САЩ също не са толкова розови. За да се намали тази зависимост започнаха да се търсят нови системи за автомобили. Интересното е че в САЩ първи се обърнаха към електрокарите, а не към разни измислени хибриди, на горивни клетки и каквито там се сетите екзотики. В резултат, докато Европа предлага "прототипи" то в САЩ демонстрират направо серийно производство. Китайците също се заразиха от тази тенденция и предлагат прототипи (някои са сполучливи копия на европейски и американски модели, но други са просто ужас ). В стремежа си да се покажат оригинални поставят 50 инчови дисплеи на таблото и какви ли не глупости. Тенденцията към електрифициране е ясна, трябва да се помисли дали не бихме ли могли да участваме. Имаме богати традиции в областта електрокарите и мотокарите, а електромобила е същото само че малко по усложнено. Колкото и да ритате, електромобилите са бъдещето на човешкия вид. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Евала Гоше, респект. Електричките са поредната мода която, да , е МАЛКО по-екологична от ДВГ. Аз отдавна казвам, че ако искаме наистина еко транспорт, е нужна цялостна реорганизация и преминаване от лични МПС към влакове и велосипеди. Ако инвестициите в пътна инфраструктура се насочат към ЖП инфраструктура и изграждане на публичен транспорт, ще се постигнат чудеса и хората ще се придвижват лесно, удобно, евтино и екологично, НО това ще срине огромната автоиндустрия и съпътстващите я услуги, петролна индустрия, рафинерии и т.н. и ще бъде звучен шамар върху икономиката в световен мащаб и върху потребителското общество, а това никой не смее да направи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Личната електричка е само капка в морето. Разбира се че ще е по-добре, но не много. Това е като да сложиш лекопласт на огнестрелна рана. Глобалната икономика ползва предимно традиционно енерго. Камиони, автобуси, кораби, самолети, фабрики, почти всеки отрасъл ползва не-чиста енергия. Дори и за направата на една ел. кола са необходими една камара петролни продукти (гуми, батерии, интериор, пластмасови компоненти, и тн.). Много сме далече от истината че да акцентираме на ел. колите толкова много. Да, добре би било да ги има, ще понамалее шума и смока в по-големите градове, но до там. Те едва ли ще решат основните глобални проблеми по опазване не околната среда. Загубената битка за Амазонския рейнфорест, екологичната катастрофа в Китай и Индия, нелегалното изхвърляне не токсични отпадъци, популационна експлозия която само ще засили тези тенденции, и тн. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Stone_Kold, в една пещера ще се чувстваш още по-добре :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Секви хуйййй фонове отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Най хубаво е да си живея на село в къща с голям двор и да си гледам живота и съм ви пикал на секви таблети *** фонове интернети електрички и прочие отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да, ама не. В Германия има 3000 евро отстъпка от цената на електроавтомобил, Нисан Лийф (който е КОЛА, а не велосипед на 4 колела както БГ проекта) вече струва 18хил евро. Вярно, че първите 3 години ще му плащате наем на батериите по 80 евро месечно, но пък няма годишен данък за 5 години и застраховката му е ниска! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години За градско каране няма нужда от автомобил. Има велосипеди има градски транспорт ( поне в големите градове) а в малките и пеша става отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Чудесно.Има нужда от евтин алтернативен електромобил за градско каране с пробег до 150 км. (около 100км. в неикономичен режим). отговор Сигнализирай за неуместен коментар