Автомобилният пазар навсякъде по света е основен икономически индикатор, защото мобилността е много важна за икономиката. Пазарът на нови автомобили в България обаче е десет пъти по-малък от този на употребяваните. Това каза Александър Костадинов, търговски директор на Moto-Pfohe, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
У нас проникването на новите автомобили е под нивата за съседните ни страни, отбеляза експертът. Употребата на нови коли в Румъния, Сърбия, Хърватия е много по-висока, отчете той. "Пазарът на нови автомобили у нас е около 27 хиляди нови коли, а първата регистрация на употребявани автомобили в България е над 200 хиляди", посочи Костадинов.
По негови наблюдения българинът продължава да предпочита да си купи 15-20-годишна кола. Друга част предпочитат покупката на 5- или 10-годишен премиум автомобил, но не и нов, а разликата в замърсяването е в десетки пъти, каза специалистът.
Стимулите за покупка на нови автомобили няма нужда да са като в Германия, където се получава субсидия, ако се купи хибрид например. Може да се облекчи обаче регулаторната рамка за пазара на нови автомобили, по отношение на сервизирането, пътния данък за новите коли и др.
Експертът посочи, че България няма специална политика по отношение на автомобилния пазар и се движим след събитията в Европа. „Държавата, на теория, трябва да стимулира покупката на по-екологични автомобили и да не подкрепя покупката на стари. За съжаление, не само стандартът на живот е причина това в България да не се случва", коментира той.
"Вкусовете на българина при избор на автомобил не се различават много от тези в останалата част от Европа. Хората все повече избират автомобили кросоувър. Намират го за по-практично, по-безопасно и по-тренди", отбеляза Костадинов.
Още от разговора може да видите в сайта на Bloomberg TV Bulgaria
преди 8 години Добре, че Александър Костадинов да ме светне, ей ся тичам да си сменя 10-годишния алуминиев 400 коня шлеп за някоя наточена Дачия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години няма глупави или бедни клиенти. Пазара си решава... След като новите са произведени с два пъти по-некачаствени материали нормално е хората да купуват по-старички автомобили с кеш и да си ги поддържат в по-евтини и по-добри сервизи... При фирмите е различно, новата кола се води разход и не я карат те... :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години 1. Слага се 0% ДДС върху новите автомобили - т.е. не само фирмаджиите да са на далавера, както е в момента. Даже и може друг вариант да се направи - държавата да подарява ДДСето на новозакупените автомобили на собствениците. 2 - данък МПС за старите автомобили/над 5-10 години/ се изравнява с данъка за един нов от същия клас. В крайна сметка и стария заема същото място, харчи даже повече и мърси повече даже, а не по-малко. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Заливате ни с еднакви статии през определен период от време. Да сигурно търговците натискат, но това е безсмислено, т.к. това няма да стимулира потреблението.Освен данъците (нов автомобил под 101 к.с. на практика няма), проблем е и престъпността. Автомобилът е да ме вози и да нямам големи ядове с него. Кражбите на нови автомобили на колеги ме отказаха за години напред. Докато "каското" ми е задължително и не ми връщат цялата сума, т.к. имало обезценяване (за 6 месеца и 5000км с 20%), няма начин да си купувам нова кола. Просто няма смисъл.Цапат повече... ами не винаги е така. Та моята харчи 3,8 на сто и е на 14 години. Колко по-малко СО2 изпускат новите? Имало прахови частици , азотни съединения, а какво да кажем за камионите и някои бараки от градския транспорт, който се движи в северна София? И тук билетчето е 1,60 :). отговор Сигнализирай за неуместен коментар