В момента световни, основно европейски лидери в оперирането на летища, са заявили интерес към концесията на Летище София. Това каза транспортният министър Ивайло Московски пред Bloomberg TV Bulgaria.
Той посочи, че държавата очаква над 1,2 млрд. лв. нетен ефект за 35-годишния срок на концесията. Тя не е самоцел нито за правителството, нито за Министерството на транспорта, поясни министърът.
Той припомни, че е предвидено бъдещият концесионер да плати наведнъж дължимата концесионна такса, за да бъдат погасени дълговете на железниците. За целта България очаква разрешение от Брюксел за държавна помощ, което би трябвало да стане до есента. „Това решение за използване на вътрешния ресурс в системата на транспорта е удачно“, смята Ивайло Московски.
Той коментира още, че пътникопотокът на софийското летище е сравним с този на двете морски - Варна и Бургас, които имат 31 млн. лв. печалба. Летище София би имало печалба от 39 млн. лв., когато отпадне отчислението на такси към държавния бюджет. Ситуацията се утежнява от делото, което води кувейтският инвестиционен фонд, и блокирани 27 млн. лв. в КТБ.
В моя първи мандат дълговете на БДЖ бяха 850 млн. лв, а в момента са 450 млн., каза Московски. Намалението на дълговете обаче е за сметка на пропуснати инвестиции и ремонти. „По два – три локомотива на седмица се палят, жизнено важно е по-рано да бъдат погасени задълженията и да почнат инвестиционни процеси“, заяви транспортният министър.
Той коментира още, че 50% от автомобилния товарен трафик в България е транзитен. При едно справедливо таксуване Агенция „Пътна инфраструктура“ ще има достатъчно средства за поддържане на мрежата.
Приходите от въвеждането на тол системата може да надхвърлят 1 млрд. лв., добави още Московски.
Гледайте още видео материали в Bloomberg TV Bulgaria
преди 8 години а , тогава бг он аир ще трябва да си плаща сметките :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Аерогарата е нова, по колко дава печалба на година?След 10, а не 35г. 1млд ще е мижава сума! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Летището на столицата беше време да се даде и то на концесия. Все пак навсякъде из страната работещите летища са си отдавна на концесия, редно е и столичното също да мине на концесия. Иначе, концесията може да е добър източник на приходи, може да се помисли и за повишаване на таксите за пътниците, за да се увеличат приходите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Давайте всичко работещо на концесии! Така или иначе не можете да го управлявате ефективно. Няма нищо по-лошо от държавния монопол...освен частния монопол! отговор Сигнализирай за неуместен коментар