Досега опитите за приватизация на "БДЖ Товарни превози“ са стрували на държавата 10 млн. лева, изчисли в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни компании (АБЖК).
Според него през годините сценарият се повтаря – прави се опит да се продаде дружеството, купувачи не се появяват и след това се правят опити за неговото оздравяване.
„Всичко това трябва да ви говори, че железницата, в частта си на товарните превози, не се управлява добре“, смята експертът. Той посочи още, че не се правят и конкурси за избор на мениджъри на предприятието, а се назначават „партийно приближени“.
Ананиев е категоричен, че държавен превозвач в железниците е нужен, но моделът трябва да бъде сменен. Според него структурата и управлението на "БДЖ Товарни превози“ в момента са по „съветски модел“ и няма как да мине без радикални промени.
Какво коментира още експертът за състоянието на БДЖ „Товарни превози“ можете да видите във видеото
Вижте още видео материали в сайта на Bloomberg TV Bulgaria