Поскъпването на единичния билет за градския транспорт в София ще стимулира гражданите да ползват карти, заяви пред Bloomberg TV Bulgaria Прошко Прошков, общински съветник от Реформаторския блок (РБ).
В четвъртък Столичният общински съвет реши цената на билета за единично пътуване да стане 1,60 лв от 1 юни.
Прошко Прошков обясни, че е подкрепил идеята по време на гласуването, въпреки че съпартийците му бяха против поскъпването. „Не се повишава цената на транспорта, единствено тази на единичния билет“, беше категоричен той.
Общинският съветник се аргументира, че в последните 20 години градският транспорт се разширява, особено метрото. "Има повече изминати километри. Трябва някой да плати цената", обясни той.
Целта на поскъпването е била да се покрие част от дефицита в системата, да се инвестира в нея, да се изгради цялостна интегрирана система, да има след 2 години адаптивна и честна политика за тарифиране.
Общинският съветник Борис Цветков заяви, че столичани ще платят за дългогодишното източване на системата. Частните оператори возеха с лев на километър по-скъпо, спрямо общинските, заяви той.
Градският транспорт не беше модернизиран навреме, има и лошо управление на Центъра за градска мобилност, заяви той. И допълни, че не са изградени безплатни паркинги за гражданите, за да си оставят колите и да ползват метрото.
Сериозен проблем е лошото управление на ЦГМ, обясни Цветков. Според него трябва да се оптимизират разходите или дори да се закрие ЦГМ. Според общинския съветник от БСП новата мярка ще има обратен ефект и няма да доведе до подобряване на качеството на транспортната услуга.
От друга страна, Прошков подчерта, че промяната в цената представлява активна политика за стимулиране използването на годишните абонаментни карти.
Вижте още във видеото:
Още видео материали можете да гледате в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 8 години Скъп, неудобен и нередовен транспорт, липса на паркинги. Значи - ако съм гост на София през уикенда, когато ГТ е на половин час, ще вися по спирките цял ден и ще платя 5-10 лв. Каква точно карта да си купя, за да съм стимулиран да си го причиня?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Прошко Прошков по новините вчера го каза. Само така може да се запази социалната роля на транспорта.На всеки му е ясно какво значи това и че няма нищо общо с нови автобуси, цена на горива и т.н отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Подлец: дори при тия цени метрото е ВИНАГИ на печалба, още от пускането му до средата на София !!! Просто искате чрез него и другите печеливши линии да спонсорирате тези линии по периферията, които са губещи, защото над 50% от пътниците са от професионалните хъхрещи гратисчии, които контрольорите подминават... впрочем по тия линии контрола просто не можеш да видиш !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Метрото се строи с евро-пари, че в момента 15млн се финансират (временно) от бюджета. Няма обосновка да расте с 60% цената на билета, ОСВЕН че искат да се налапат ПАК! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ами значи не трябва да се позволява цената на петрола да се възстановява и всичко ще бъде наред. Чисто и просто.И без това щатите скоро не са подпуквали петролна държава, време им е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Цената на винетката се вдигна с 30%, билета на транспорта скача с 60%. Обаче ми казват, че инфлация няма.Когато цената на петрола и стоманата се възстанови, ще видим поредния ценови шок. И Драги ще гледа отстрани безпомощно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Някак и не видях как са се променили и разходите за горива и ток, предполагам основно перо в ЦГМ, както и какви мерки се вземат за тяхното оптимизиране - дали разширяване на електротранспорта, дали преминаване към алтернативни горива или оптимизиране на автобусите спрямо натоварването, но не чух и за това да се говари, а все пак преди да преминаваш към вдигане на цените, г-н Прошков, е добре да търсиш подобряване на себестойвостта, все пак сте десен уж. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не виждам особена логика в това, че чрез поскъпването на билета се цели увеличаване на картите. Да оставим настрани, че 15% пътуващи с билети, а не с карти не е особено голям процент, но някой може ли да каже какви са тези хора - гости на София ли, заблудени софиянци ли, какви са, за мен голямата част са гостите, които няма логека да ползват карти, освен дневни.Въпроса с модернизацията също е ужасно смешно да се споменава, да, вярно,че има нужда от подмяна, но Фандъкова се хвали, че е подновен една огромна част от автопарка, т.е. след 10-15 години пак щу имаме същия проблем, защото е сигурно, че никой няма да заделя целево средства за подмяна, т.е. и сега евентуалното увеличение ще отиде за харчалък.Не знам защо се набляга как беле увеличени километрите на транспорта, нещо в което не съм много сигурен, но как така никой не спомена колко се увеличиха пътнеците за тия 10 години, защото за мен там има огромен потунцеал, който не се използва, все пак всички виждаме колите в града. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Е щото горивата поевтиняха, затова. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Системата не че е изтоена, просто не е поддържава. Много години се караше с останките от комунизма, и трамваи, и автобуси, така разходите бяха малки, щото нямаше капитални. Е да, но останките привършиха. Сега трябва да се купува нов автопарк, което е нормално да се прави от време на време, но системата е свикнала да не заделя подони средства. Е затова се налага да се актуализира цената на билета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар