Спиди АД планира да удвои бизнеса си в Румъния в следващите четири години, като част от намерението на компанията да се развива на регионално ниво. Това заяви членът на Съвета на директорите на куриерското дружество Данаил Данаилов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Той посочи, че част от стратегията е покриването на широка гама от услуги, включително такива между българския и румънския пазар, на цените на местните услуги. Важна роля ще изиграе и онлайн търговията. По думите му освен до големите компании Спиди има все по-голям достъп до средни и малки компании в Румъния.
„Румънският пазар е много значим за Спиди. В следващите четири години планираме да удвоим бизнеса си там. Амбицията на компанията е да се развива регионално, като засега в тази експанзия влизат Румъния и Гърция“, разкри Данаилов.
„Гръцкият бизнес е много депресиран от продължителната ситуация на криза“, каза още той.
По думите му Спиди полага големи усилия да направи по-динамичен бизнеса с южната ни съседка. Членът на Съвета на директорите обясни, че блокадата по гръцката граница продължава да има негативен ефект върху компанията, но на фона на общия бизнес сътресението не е повече от 1-2%.
„Вече имаме над 1 млн. клиенти в България и клиентската база расте. Бизнесът тук има два сегмента – частни и корпоративни клиенти. Виждаме потенциал и за двата, защото предлагаме широка гама услуги“, продължи Данаилов.
Той коментира финансовите показатели на компанията, като посочи, че пазарната капитализация е 195 млн. лв., а фрий флоутът - около 9%. Стана ясно също, че има план за увеличаването му в рамките на следващите две години.
„Миналата година постигнахме 50% ръст на приходите си. В България той беше 14%, а в Румъния - 22%. Предходната година беше добра, а за тази сме умерени оптимисти“, каза още Данаилов.
От началото на 2016 г. акциите на Спиди АД поевтиняват с 6,41% до 36,5 лв. за брой и 194,761 млн. лв. пазарна капитализация.
Цялото интервю с Данаил Данаилов гледайте във видеото
Свързани компании: