IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Глобалната експанзия на Netflix се сблъсква с нови предизвикателства

Местните играчи в бизнеса със стрийминг търсят начини да надвият гиганта

12:24 | 18.01.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Рийд Хейстингс. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Рийд Хейстингс. Снимка: архив Ройтерс

Със своите 69 млн. потребители, включително 26 млн. извън САЩ, и бюджет от 5 млрд. долара за съдържание за тази година, Netflix е готова да надвие повечето местни телевизионни мрежи или стрийминг услуги. Този месец компанията обяви, че става достъпна в повече от 190 страни, включително 130 нови пазара, като Русия и Индия.

И все пак тя трябва да превърне своите международни инвестиции в печалба. Тя ще трябва да увеличи значително броя на абонатите си, а натискът върху нея може да нарасне, ако конкурентите ѝ обединят сили и започнат да действат по-агресивно.

Друго потенциално предизвикателство пред Netflix са нейните добре финансирани американски стрийминг конкуренти, които не крият собствените си международни планове. Amazon.com вече преговаря със студия за придобиването на глобалните права за оригинално съдържание, твърдят източници, запознати с въпроса. Hulu в момента проучва възможностите за световна експанзия - дали да го направи сама, или с партньор.

Инвеститорите, които помогнаха за поскъпването на акциите на Netflix със 121% през последните 12 месеца въпреки забавянето на ръста на броя абонати в САЩ, ще получат повече новини за случващото се с компанията по време на обявяването на финансовите резултати на компанията във вторник.

Netflix се възползва от едновременното купуване на права за множество територии, докато традиционно студията продават предаванията си за отделни страни.

В случая с “Penny Dreadful” Netflix е купила правата за седем територии, плащайки повече от това, което местните играчи са предложили общо. Цените при наддаването не са обявени, както обикновено се случва при подобни лицензионни сделки за достъп до съдържание. Този месец Netflix разшири стрийминга на сериала “Breaking Bad” до над 150 страни по целия свят, като успя да надвие конкуренти като HOOQ за правата, твърдят източници, запознати със сделката.

В момента Netflix може да предложи малко съдържание в голяма част от новите си пазари, в сравнение с американската си услуга. Ето защо неин приоритет сега е да придобие глобални права за съдържание. Освен това тя се стреми да получи дългосрочни договори за ексклузивни права по света, като по този начин възнамерява да запази предаванията в свои ръце до десетилетие след пускането на техния последен епизод.

“Получихме огромна подкрепа от собствениците на съдържание по една причина - наддаваме повече от местните играчи”, твърди главният изпълнителен директор на компанията Рийд Хейстингс. 

Още технологични новини вижте във видео материала!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:20 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още