Правителството планира въвеждане на тол такса на най-натоварените пътища в страната, каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
"Трябва да въведем по-справедливия модел - който повече пътува и руши, да плаща повече", мотивира се министърът.
Системата ще бъде GPS базирана и отворена. Това означава, че плащането ще се осъществява посредством GPS навигатори, обясни Павлова.
Относно средствата за поддържането на пътната мрежа тя каза, че са нужни между 600 – 700 млн. лева за поддържането на настоящата мрежа, без да броим новостроящите се магистрали. Приходите от винетки са 200 млн. лева, сега с увеличението стават 270 млн. лв. "Крайно недостатъчно е", каза Павлова. Тя напомни, че по родните пътища се движат 4 млн. автомобили, като между 300 и 400 хил. се очаква да потеглят от София към провинцията само в предстоящите празници.
Министърът оцени 2015 г. като изключително успешна за развитието на българската инфраструктура. "През тази година натоварихме максимално възможностите на строителния бранш, дори видяхме как той се задъхва, което е добър сигнал. В един момент нямахме достатъчно работници, материали, нямаше достатъчно бази, които да произведат асфалта", коментира Павлова.
Общо 3 млрд. лева ще бъдат отпуснати догодина за финансиране строежа на общинска инфраструктура. Това е една от мерките, които ще предприеме правителството, за да изправи регионалните неравенства. "За да може млади хора да се устроят в дадено населено място те гледат училищата, здравеопазването“, добави Павлова.
12% от тези 3 млрд. лева ще отидат в публично-частни патрньорства. Все по-малко ще има безвъзмездни финансирания и все повече ще трябва да разчитаме на бизнеса да вкарва инвестиции и да развива регионите, обясни министърът. Тази година 30 млн. евро, инвестирани от нас, доведоха до 260 млн. евро последвали инвестиции от бизнеса. Тоест тази година разчитаме на поне 1 млрд. евро – вторични, каза тя.
Павлова подчерта, че най-важните инфраструктурни проекти догодина ще бъдат автомагистралите "Струма“ и "Хемус“. Участъкът Благоевград – Кулата е с най-интензивен трафик в страната и това ще се прояви и през тези празници, каза министърът.
"Хемус е ключова в съживяването на Северозападна България. Без нея инвестиции там няма да дойдат“, заяви Павлова.
Продължава и националната програма за саниране на жилищните блокове. От 1 януари в проекта ще могат да се включат малките жилищни сгради до 36 апартамента. Павлова посочи, че разходите за отопление на вече санираните сгради са намалели с 50%. Програмата е подпомогнала значително малкия и среден строителен бизнес, каза министърът.
Целия разговор чуйте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
преди 8 години А не можеше ли само с тол такса? Тогава глупостта да се плаща за разбити междуселски пътища чрез винетка щеше да отпадне автоматично! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години някой ще се облажи с ГПС навигаторите, защото както знаем не може какъвто и да е, ами трябва да е лицензиран :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Трябва да се търси най-справедливото решение и според мен трябва в процент от цената на горивото да отива за пътищата защото например ако аз минавам на година 10 000км. ще плащам една такса а който минава 50 000км. друга Не е справедливо да има тол такса само за натоварените пътища защото може само един път да мина на годината и да минавам по 2000км. на година но си плащам винетка тоест не може да се съчитава винетка с тол-такса и т.н. Това е моята идея и може да има по-справедливи решения ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ...И за да е по темата и да не звучи като оФФтопик, добавят се нови кръпки под форма на пътни такси.Да не говорим че, в цял свят `ората развиват ел.транспорт в градовете, но при нас требе да се `арчи горивото на Монополиста..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Сметката е обикновена, бакалска. Не е нужно да си ИкономИст. За да се поддържа стандарта/размера на разходи/откраднато и Защото Никой не мисли за изход от криза и развитие на икономика, от другата страна на равенството се поставят приходи които идват Основно от данъци и такси. И споменатата проста сметка показва, че за изминалите два-три управленски периода, се увеличават данъци и такси право пропорционално на загубени приходи от намаляващ брой работещи хора които да плащат, данъци, такси, осигуровки, ДДС чрез покупки и прочие.Ежегодно Кърпене ще има докато `ич не остане кожа на малцината плащащи изобщо нещо и с помоща на инжекциите от ЕС от време на време......... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А МОЛ такса за най-натоварените МОЛЛ-ове? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Интересно е тогава защо плащаме едини от най-скъпите горива за колите си в ЕС/ в сравнение с доходите си/ , плащаме за винетки , а сега допълнително и тол такса. Очевидно проблемът е че някой на горните етажи на властта крадът толкова много , че всички възможни видове облагания на куп да въведем пак няма да стигнат на това "народно" правителство! отговор Сигнализирай за неуместен коментар