Най-големият британски търговец на дрехи – Marks & Spencer Group Plc (M&S), отчете значително покачване на търсенето на дамски стоки през първото тримесечие на 2014 г., съобщава Bloomberg.
По думите на главния изпълнителен директор на компанията Марк Боланд звеното за дамски дрехи е постигнало най-добрия си резултат в последните три години.
Приходите на M&S за четвъртото фискално тримесечие, приключило на 29 март, са се повишили с 1,3% в Обединеното кралство. Ръстът е спомогнал за покачване на общите продажби с 1,9%, посочиха от базираната в Лондон компания. В магазините, отворени преди най-малко една година пък продажбите на облекла са нараснали с 0,6 на сто.
"Хората купуват повече и по-добри продукти", а жените се насочват към "по-добрите цени на роклите", отбеляза Боланд. "Дори и обратната връзка, която получавате с промоциите, ни показва, че хората се насочват повече към по-качествените стоки", допълни той.
Данните за продажбите "ще донесат облекчение и много необходимата глътка въздух за екипа на M&S. Надяваме се, че това ще им даде увереност да продължат напред с по-радикални реформи на модния бизнес, които по наше мнение все още са необходими", отбеляза Нийл Сондърс, управляващ директор в лондонската изследователска компания Conlumino.
"M&S се справяше зле на пазара през последните месеци и заради това продължи да губи пазарен дял", допълни той.
"Отчетът за M&S изглежда добре и определено е малко по-добре, отколкото някои се опасяваха", заяви от своя страна Ричърд Maрууд, експерт от Axa Investment Managers.
Според последните информации M&S планира да отвори 250 нови магазина в международен план в следващите три години. Списъкът ще включва и хранителни обекти във Франция и Великобритания, както и допълнително разширяване в посока Китай. По думите на Боланд целта е ръст на печалбата извън Обединеното кралство с около 40 на сто.
Повече за M&S вижте в материала на Bloomberg!