Внезапната смърт на управляващия директор Карл Слим е трагедия и неочаквана загуба за Tata Motors. Индия отдавна гледаше на него като фигура, която да прокара компетенциите и амбициите на гражданите на втората най-населена държава в света, пише Bloomberg.
Падането от 22-рия етаж на хотел в Бангкок (като най-вероятно става въпрос за самоубийство) оставя флагмана на империята, създадена от Ратан Тата, в тревожно състояние.
Слим правеше опити да съживи индийската компания, която прави моделите Nano и други автомобили, носещи бранда Tata. Почвата за нови модели, нови инициативи и за спасителни маркетингови кампании точно беше постлана.
Сега Tata навлиза в криза за търсене на лидер във време, в което трябва да решава редица проблеми – ще се провали ли напълно Nano, един по-бавен икономически растеж би означавал по-малко продажби на камиони, а конкурентите Ford, Honda, Hyundai, Suzuki и Toyota не спят. Утре те ще представят новите си модели, докато Tata ще се появи без ръководител и без план.
Слим бе директор на компанията само от година и половина. Време, което не е много, но не е и малко, за да припознае проблемите и да предложи решение. Сега Tata Motors отново е на неутрална територия, и по-добре.
Най-доброто, което прави Tata Motors в днешни дни е, това, което всъщност не прави – Jaguar-и и Land Rover-и. Tata Motors купи поделението на Jaguar Land Rover през 2008 г. и сега предлага по-голямата част от бизнеса и печалбата. Компанията не инвестира в местната бизнес единица и качеството не е от най-доброто.
Това кара потребителите да посещават шоурумите на други конкуренти. Сега единственият дългосрочен вариант е компанията да привлече чуждестранен партньор, за да получи достъп до нови технологии.
Повече за перспективите пред Тata Motors след внезапната смърт на нейния управляващия директор Карл Слим вижте във видео материала на Bloomberg.