Най-големият бюджетен превозвач в Югоизточна Азия – AirAsia Bhd, е в близост до рестартиране на дейността си в Япония след партньорството с ANA Holdings Inc, пише Businessweek.
"Япония е пазар, към който ние сме много бичи настроени", заяви в интервю главният изпълнителен директор на компанията Тони Фернандес. По думите му базираната в Сепанг, Малайзия авиокомпания планира да започне обслужване на дестинации към и от островната страна през следващата година.
Бюджетният превозвач, който притежава подразделения в Индонезия, Тайланд и Филипините, се очаква да започне да обслужва и индийския пазар през март. Очаква се новите полети на AirAsia за Япония да избегнат летище Нарита в Токио, чрез което ще се постигне конкурентноспособна цена.
"Навлизането на японския пазар няма да се случи, докато AirAsia не се съсредоточи върху развиването на своето звено в Индия през 2014 г.", отбеляза Фернандес.
Първоначално нискотарифният превозвач ще използва 10 самолета Airbus от модела A320. Компанията ще се фокусира върху вторичните пазари в Индия, за да сведе до минимум летищните такси и другите разходи.
Решението на AirAsia да навлезе на индийския пазар дойде, след като Ню Делхи разхлаби правилата за инвестиране. Броят на обслужваните пътници в страната се очаква да се утрои до около 452 млн. до 2020 г.
Повече за AirAsia може да видите в материала на Bloomberg!