Ermenegildo Zegna очаква ръстът на приходите ѝ да остане под натиск най-малко през следващите шест месеца на фона на по-слабото от прогнозираното възстановяване в Китай и слабостта на йената.
"Октомври и ноември не бяха добри месец за компанията", заяви главният изпълнителен директор на италианският производител на луксозни стоки Гидо Зеня, цитиран от Bloomberg.
"През първата половина на 2014 г. ще продължим да наблюдаваме по-слаб растеж, който се надявам да се подобри през втората половина", допълни още той пред репортери в Милано.
По думите му компанията ще постигне ръст от около 10 на сто за цялата година.
Изгледите пред Zegna контрастираха с далеч по-оптимистични коментари от миналата седмица, които направи главния изпълнителен директор на Swatch AG Ник Хайек. Той прогнозира "динамичен растеж" за целия сектор през 2014 г.
Секторът на луксозните стоки се разшири с 2 на сто през 2013 г., което бе най-бавният темп на растеж в последните четири години. Като водеща причина бяха изтъкнати неблагоприятните валутни колебания, както и забавянето на търсенето от Китай.
Според Гидо Зеня валутните колебания са заличили 3 на сто от приходите на дружеството за миналата година. На пазара в Китай пък продажбите са нараснали с едноцифрен процент, забавяйки растежа си спрямо 2012 г. Европейските продажби от своя страна са се понижили.
"Единственият реален положителен сигнал бе САЩ. Там отчетохме една положителна тенденция, която започна през миналата година, като вярваме, че ще продължи", отбелязаха още от компанията.
Повече за Zegna може да видите в материала на Bloomberg!