Британските търговци на дребно отбелязаха слаби продажби през празничния период около Коледа, като търсенето остана под цялостен натиск с оглед на свиването на потребителските разходи.
Веригата магазини Marks and Spencer изпрати десетото си поредно тримесечие на спад в продажбите, пише CNBC. Въпреки че компанията е известна с продажбите си на облекла, бизнесът ѝ с храни е отговорен за повече от половината ѝ оборот. Търговията с хранителни продукти нарасна с 1,6 на сто, но целият финансов резултат на дружеството отчете спад от 2,1 на сто. Книжата на компанията поевтиняха с близо 3%.
Картината изглеждаше още по-отчайваща и при конкурентите от Tesco – третият по размер в света оператор на супермаркети. Капитализацията на дружеството отстъпи с над 3,5% от началото на декември. Още по-голям спад се наблюдаваше при WM Morrison, чийто акции поевтиняха с над 5 на сто – най-резкия спад в индекса FTSE100 за периода.
Продажбите на Tesco в Европа се смъкнаха с 1,6 на сто за последните на шест седмици. При WM Morrison картината е още по-неблагоприятна, като търсенето на предлаганите от търговеца на дребно стоки е паднало с 5,6 на сто.
Повече за търговията на дребно може да видите в материала на Bloomberg!