Канадският производител на мобилни телефони BlackBerry Ltd., който се опитваше да привлече клиенти с нови модели със сензорни екрани през миналата година, планира да върне вниманието си към оборудвани с физически клавиатури телефони, предава Bloomberg.
“Аз лично обичам клавиатурите", каза новият изпълнителен директор Джон Чен в интервю с Джон Ерлихмен от Bloomberg по време на International Consumer Electronics Show в Лас Вегас. В бъдеще телефоните на компанията ще са "предимно" с физически клавиатури, на е толкова с чувствителни на допир екрани, поясни Чен.
Чен, който пое поста през ноември, се опитва да възстанови концерна, след като през миналата година серията BlackBerry 10 със сензорен екран не успя да спечели любовта на потребителите и допринесе за милиардно отписване на активи. Като част от плана си за завръщане BlackBerry пренасочва вниманието си към корпоративни и правителствени клиенти, които подхраниха ранния успех на концерна. Тези потребители предпочитат реалните клавиатури, защото с тях по-лесно се работи с електронната поща например.
През миналия месец Чен анонсира петгодишен договор с Foxconn Technology Group за пренасяне на производството и дизайна на някои от телефоните си, с цел да се намалят част от разходите за неизгодни производствени операции.
Като доказателство за важността на физическите клавиатури BlackBerry заведе дело срещу компанията Typo Products, която наскоро представи аксесоара Typo - хардуерна клавиатура за iPhone, която откровено копира дизайна на QWERTY апаратите на канадския концерн. Любопитна подробност е, че основателят на Typo Products е Раян Сийкрест - популярно медийно лице в САЩ и водещ на American Idol.
Във вчерашната борсова сесия акциите на BlackBerry нараснаха с 5,3 на сто до 8,01 долара. По този начин книжата на компанията отчетоха общ скок от 28 на сто от деня, в който Чен анонсира партньорството с Foxconn, изчислява американската телевизия.
Още по темата вижте в материала на Bloomberg.