Вероятно никога не сте чували за LaserShip, OnTrac или Eastern Connection. Tези малки регионални спедиторски фирми обаче са изключително популярни в САЩ, особено покрай настоящия ваканционен сезон.
Те, както и други малки компании за доставки, обработват и доставят пакети за и от гиганти като Amazon, Avon и Walgreen. Все по-силното им разширяване в САЩ изглежда е голямата заплаха за дуото пазарни лидери United Parcel Service (UPS) и FedEx, които са подложени на натиск да изградят своя собствена логистика на места, в които търсенето не особено силно, пише The Wall Street Journal.
Регионалните доставчици обикновено получават пакет, който трябва да смени притежателя си например от Ню Йорк до Бостън. Това, че оперират в конкретен район им дава преимуществото да съкратят разходите си и да предложат цена с 20 до 40% под тази при националните доставчици, като UPS и FedEx. Повечето регионални спедитори имат само наземни мрежи за доставка, които наемат подизпълнители – в повечето случаи единолично опериращи шофьори, които притежават своя собствена фирма.
"Регионалните спедитори навлизат в областта, в която UPS и FedEx доминират. Въпреки това те могат да се разширят доста бързо", посочи Иван Хофман, бивш изпълнителен директор на FedEx Ground.
UPS и FedEx "са много по-големи, но са научили един урок от ранните си години – да не игнорират по-малките конкуренти", отбеляза Сатиш Джиндел, транспортен консултант.
Той сравни регионалните компании с RPS, която бе придобита от FedEx в средата на 90-те години и в последствие се превърна в FedEx Ground. "Сега това е една компания на стойност 11 млрд. долара", посочи той.
Въпреки че към момента общият пазарен дял на регионалните спедитори е само около 3%, прогнозните им приходи се очаква да достигнат 1 млрд. долара през 2013 г. в сравнение с 32 млн. долара през 2009 г., според SJ Consulting Group.
Повече за спедиторския бизнес в САЩ вижте в материала на Bloomberg!