Арнолд Доналд е в борда на Carnival Corp. от 12 години, когато през юни му се обажда директорът на компанията Стюърт Суботник с оферта да поеме поста на Мики Арисън като главен изпълнителен директор.
Доналд подхожда с недоверие и пита за какво всъщност става въпрос. Скептицизмът му е разбираем. Арисън, който е син на основателя на Carnival, управлява фирмата от 34 години. Най-големият круизен оператор в света е в криза. Корабът Costa Concordia заседна близо до италианския бряг през 2012 г., при което загинаха 32-ма души. През тази година имаше още няколко инцидента, включително пожар на борда на Carnival Triumph през февруари, който накърни имиджа на фирмата. 58-годишният Доналд обмисля решението си в продължение на два дни, пише Bloomberg.
Накрая се съгласява и поема поста на 3 юли. Оттогава провежда редица промени, включително инвестиция от 700 млн. долара в противопожарни инсталации на корабите и системи за резервно захранване на електрическата система, нова маркетингова кампания и опити за сътрудничество и засилване на ефективността на 10-те круизни линии на Carnival.
Доналд е роден в Ню Орлиънс в семейството на дърводелец. Израства в разделения Юг, като посещава гимназия за чернокожи момчета. След като завършва машиностроене в университета Вашингтон в Сейнт Люис, през 1977 г. започва работа в Monstanto Co., където отговаря за бизнеса с пестицида Roundup. По-късно застава начело на фирма, закупила бизнеса на Monstanto с подсладителя Equal през 2000 г.
Когато Доналд поема поста на главен изпълнителен директор, Monstanto вече е започнала сериозни промени в сферата на връзките с обществеността. След инцидента с Triumph, който остави 3100 пътници без достатъчно храна и работещи тоалетни в продължение на 4 дни, фирмата въведе "ваканционна гаранция", т.е. гостите вече имат право да получат парите си обратно и да бъдат върнати у дома с полети, ако не са доволни от круизното си пътешествие.
През септември компанията стартира и рекламна кампания за 25 млн. долара - най-голямата от пет години насам. Carnival прикани свои клиенти да изпратят историите си, като 30 000 се отзоваха на поканата. В резултат бе направен клипът "Моменти, които имат значение" (Moments that Matter) - монтаж от домашните филмчета, заснети от пътниците на борда на корабите.
Една от първите стъпки на Доналд е да прегледа управлението на всяка от марките на компанията през последните пет години. Той провежда и срещи с туристическите агенции, за да коригира отношенията с тях, които през последните години не са особено добри.
Доналд се опитва също да спечели повече клиенти, които досега не са пътували с круизен кораб, като привлича гости-любители на спорта на открито и благотворителността. Примери за подобни инициативи са посещения на места, където туристите могат да построят къща в Хаити или пък да отидат на излет.
Доналд търси и начини да засили сътрудничеството между отделните круизни линии, като например при получаването на места на пристанищата. В момента всяка линия преговаря поотделно. Заедно те могат да получат по-добри места и цени, твърди той, като освен това ще имат и по-голяма гъвкавост да предлагат вариации на маршрутите. Сътрудничеството ще спомогне и споделянето на данни за клиентите, както и възможностите да се продават по-скъпи пакети на водещи марки. Ще се стандартизира и качеството и безопасността, твърдят експерти.
Вижте повече в материала на Bloomberg Television.