Доставчикът на панели за устройствата iPhone и iPad на Apple LG Display Co. отчете разочароващи финансови резултати за третото тримесечие, които не оправдаха очакванията на анализаторите заради по-слабото търсене в Китай, предава Bloomberg.
Оперативната печалба през третото тримесечие скача с 31% до 389 млрд. вона (268,6 млн. евро) при приходи в размер на 6,58 трлн. вона, съобщи базираната в Сеул компания в четвъртък. Нетната печалба е в размер на 245 млрд. вона спрямо 159 млрд. вона година по-рано. Въпреки това обаче анкетирани от Bloomberg анализатори очакваха по-висока печалба – 278 млн. вона.
По този начин концернът успява да компенсира спада на цените на телевизионните екрани. И самата компания обаче не вярва, че ще успее да постигне това и през четвъртото тримесечие. „Неизбежно е оперативната печалба да падне“, заяви главният финансов директор Джеймс Джонг.
През изминалото тримесечие 44% от общите продажби на корейския производител идват от бизнеса с дисплеи за телевизори. Цените на телевизионните панели обаче са паднали с над 8% през третото тримесечие, а маржовете се доближават до критични нива, предупреди Джонатан Хуанг, базиран в Сеул анализатор от Daewoo Securities Co.
„Търсенето на телевизори рязко се забавя от юни насам, след като програмата за енергийни субсидии на правителството на Китай приключи в края на май", каза още Хуанг малко преди публикуването на отчета. „Слабите печалби от бизнеса с телевизионни панели ще компенсира приходите от мобилни устройства".
В бъдеще LG Display иска да се концентрира по-силно над скъпи продукти като екрани с много висока разделителна способност с технологията Oled.
Акциите на LG Display, вторият по големина в света производител на плоски панели, вчера отчетоха ръст от 0,2 на сто до 24 300 вона за брой, докато корейският индекс Kospi скочи с 0,3 на сто.
Още корпоративни новини вижте в материала на Bloomberg!