Всяка година на 1 октомври в Китай започват празненствата по повод националния празник, с който се почитат създателите на Народната република. Това е една от двете „златни седмици“ в страната – втората е при посрещането на новата година по Лунния календар.
По време на празниците стотици милиони китайци купуват подаръци – за себе си и за семействата. Пазаруването е неделима част от честванията, като според държавната телевизия CCTV тази година са похарчени над 127 млрд. долара.
В миналото празнуването на „златните седмици“ ставаше основно в Китай, но сега все повече китайци избират да пътуват в чужбина. Мнозина от тях са се насочили към британската столица Лондон, за да се отдадат на покупки.
„Китайските купувачи са най-значителната – и бързо растяща, част от международните клиенти. През последните пет години в Harrods се наблюдава увеличение на клиентите по време на златната седмица“, обяснява Майкъл Уорд, управляващ директор на прочутия магазин за Business Of Fashion.
На китайците се падат 23% от всички продажби на чужденци във Великобритания през миналата година. Специално за златната седмица прогнозата е, че ще бъде постигнат ръст на продажбите от поне 15% в сравнение с миналата година.
Много от луксозните марки успяват да запишат изключително силни продажби и да постигнат добри резултати непосредствено преди разгара на Коледните празници в Европа.
Вижте какво очакват лондонските магазини в репортажа на Bloomberg.