Продажбите на превозни средства в Япония нараснаха до 14-месечен връх през септември, добавяйки нов оптимистичен знак за развитието на третата най-голяма икономика в света, съобщава Bloomberg.
Доставките на пътнически и търговски превозни средства през миналия месец са се покачили със 17 на сто до 522 760 броя, сочат публикуваните във вторник данни на японската автомобилна асоциация. Положителният резултат спомогна на общия брой продажби в периода юли-септември да отбележи ръст от 2,3 на сто, постигайки първото си тримесечие на растеж в последната година.
Въпреки че продажбите отстъпиха общо с 4,8% през първите три тримесечия на 2013 г., доставките все още остават доста под прогнозирания от японската автомобилна асоциация спад от 12 на сто за 2013 г.
"Най-голямата сила, която стимулира автомобилните продажби на вътрешния пазар, е подобряването на доверието и оптимизма сред потребителите", каза Мицушиге Акино, главен фондов мениджър в Ichiyoshi Asset Management Co в Токио. "Подобрението в икономиката и новите модели ще продължат да тласкат нагоре търсенето", добави още той.
Листнатите на борсата в Токио акции на Toyota Motor Corp – най-големият производител на автомобили в Япония, отстъпиха с 0,96 на сто. Nissan Motor Co изгуби 1,01%, докато при Honda Motor Со спадът бе с 1,46%. Бенчмаркът Nikkei 225 пък изгуби общо 2,2 на сто.
Продажбите на автомобили в Япония попаднаха под натиск в последните месеци, след като част от правителствените стимули за закупуване на енергоспестяващи коли изтекоха. Това доведе до 28-процентов спад на търсенето през 2012 г.
Като цяло търсенето на автомобили в страната попада под натиск в продължение на повече от две десетилетия, тъй като все повече японци избират да вземат метрото вместо да шофират собствена кола.
Повече за пазара на автомобили в Япония може да научите от материала на Bloomberg!