IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Singapore Airlines и Tata ще създадат нов авиопревозвач в Индия

Авиокомпаниите в Индия обаче са изправени пред редица предизвикателства - високи цени на горивата, слаба валута и лоша инфраструктура

15:06 | 20.09.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Tata ще има 51% от новото дружество, а Singapore Air &ndash; останалия дял. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Tata ще има 51% от новото дружество, а Singapore Air – останалия дял. Снимка: Ройтерс

Singapore Airlines отново се обвърза c Tata Group, под чиято шапка са Jaguar и Land Rover, за да създаде нова авиолиния в Индия, предава Bloomberg. Това е третият опит на сингапурския превозвач да проникне на туристическия пазар на втората страна с най-многобройно население в света.

Tata ще има 51% от новото дружество, а Singapore Air – останалия дял. Двете компании първоначално се споразумяха да извършат инвестиции за 100 млн. долар и очакват правителството да одобри предоставянето на пълния набор от услуги на новия превозвач, чиято дейност ще бъде базирана в столицата Ню Делхи.

Навлизането на Singapore Air в Индия ще подкрепи пазара, на който броят на пътниците до 2020 г. се очаква да се утрои и да достигне 452 млн. души. А през последните седем години именно икономическият растеж на Индия удвои пътуващите със самолет.

Това обаче носи редица рискове. Авиопревозвачите ще се изправят пред следните предизвикателства – в региона са най-високите цени на горивата, валутата се обезценява и състоянието на инфраструктурата е лошо.

Миналата година третата най-голяма икономика в Азия позволи на чуждестранни авиокомпании да се сдобият с дялове на местни. Ход, който донесе приходи за нови инвестиции на AirAsia и на превозвача на Абу Даби Etihad Airways.

Тогава премиерът на Индия Манмохан Сингх инициира промяна в законите и сега чуждестранни авиокомпании могат да придобият до 49% от дела на местните превозвачи, като по този начин отмени дългогодишната забрана, която не позволяваше на Singapore Air да навлезе на индийския пазар.

През 1994 г. Singapore Air и Tata направиха първи опит за сформиране на авиолиния в Индия, но политическите промени не позволиха това да се случи и през 1998 г. Тата се отказа от намеренията си. През ноември 2000 г. Singapore Air и Tata опитаха отново, като бяха решили да закупят 40% от държавния превозвач Air India, но впоследствие Singapore Air се отказа.

На търговията на борсата в Сингапур акциите на Singapore Air поевтиняха с 1%. От началото на годината те губят 3,6% от стойността си.

„Това са страхотни новини за индийската авиация“, коментира изпълнителният директор на базираната в Дубай консултантска компания Martin Consulting Марк Мартин. „Венчърът Tata и Singapore Air ще предостави така нужният баланс между пълния набор от услуги и финансирането в индийския авиационен сектор. В момента пет авиолинии оперират в страната.

Още за намеренията на двете авиокомпании можете да научите от материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:12 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още