Немският производител на спортни стоки Adidas ревизира целите си до края на годината. Компанията посочва неблагоприятният ефект, който поскъпващите валути оказват върху печалбите, проблем с дистрибуцията в Русия и слабото търсене на стоките за голф. Това означава, че зададените цели не могат да бъдат постигнати, пише CNBC.
Концернът, който е втори по пазарен дял след Nike, още миналия месец понижи целта си за приходите заради свитото търсене в Европа, а движението на валутните курсове се отрази неблагоприятно на печалбите за полугодието.
Поевтиняването на валутите на Русия, Япония, Бразилия, Аржентина и Турция ще се отрази сериозно на оборотите за третото тримесечие, след като приходите от продажби за второто тримесечие намаляха с 4%.
За Adidas Русия е третият по големина пазар. Освен ефекта от поевтиняването на рублата, компанията не е успяла да пласира достатъчно количества дрехи и обувки в сравнение с първоначалните планове заради проблеми с дистрибуцията в страната.
Като допълнение, валежите са причината за слабото търсене на стоки за голф. Лошите атмосферни условия държат голф играчите далеч от игрищата и затова приходите и печалбите ще бъдат по-ниски.
За 2013 г. Adidas очаква продажбите да нараснат с по-малък едноцифрен процент, докато предишните очаквания бяха за ръст от 4-5%.
Компанията вече иска нетна печалба между 820 млн. и 850 млн. евро, след като понижи целта си от 890-920 млн. евро, а оперативният марж ще бъде около 8,5% в сравнение с търсените 9%.
JP Morgan ревизира в посока надолу прогнозите си за резултатите на Adidas за 2013 г. Анализаторите очакват спад в приходите от продажби до 14,63 млрд. евро от рекордните за миналата година 14,883 млрд. евро, като отново посочват слабото търсене през третото тримесечие и влиянието на валутите като причина.
Говорителят на Adidas обаче каза, че не слабото търсене в Европа е причината за понижените прогнози за печалбата. Немският производител е категоричен, че проблемът в Русия ще бъде решен в началото на четвъртото тримесечие.
Adidas са уверени, че последните три месеца на годината ще бъдат силни заради търсенето на стоките, свързани със Световното първенство по футбол в Бразилия през следващата година, и заради новите стоки, които ще пусне на пазара.
Изпълнителният директор Херберт Хайнер заяви, че Adidas остава уверен за целите си през 2015 г., когато се надява, че ще реализира приходи за 17 млрд. евро и оперативен марж от 11%.
На борсата акциите на Adidas приключиха с ръст от 1,4% до 82,58 евро. В началото на август акциите изкачиха връх от 88,50 евро за брой.
Вижте повече във видео материала!