Както се очакваше, френската компания Peugeot ще представи новия си модел 308 на предстоящото автомобилно изложение във Франкфурт. Събитието ще се състои между 12 и 22 септември тази година.
Именно на 308 се възлагат надеждите за ренесанс на автомобилната компания след кошмарната 2012 година. Свиването на автомобилния пазар в Европа наложи на Peugeot да мисли за съкращения на разходите, което доведе до план за съкращение на 17% от работната сила.
От началото на годината обаче ситуацията за Peugeot се променя. След срива на акциите през 2011 година започна стабилизация, а от края на декември досега пазарната капитализация на компанията е нараснала с близо 110%.
Този оптимизъм е свързан с опитите на Peugeot да пусне нови хитове на пазара на семейни автомобили.
“308 е семеен хечбек и се смята, че предлага подобрение спрямо предишните модели. Интересно е, че е много по-екологичен, с по-ниски емисии. По-лек е от предшественика си, освен това изглежда по-модерно, създаден е да привлича вниманието и се опитва да се свърже с модели по-висок клас”
Най-успешният модел на Peugeot в историята на компанията е 205. Той стана кола на годината за 1984 г. и кола на десетилетието през 1990. Подкрепата към имиджа дойде от няколко модела GTI и помогна на компанията да продаде 5,3 млн Peugeot 205 между 1983 и 1999 г. Така малката кола циментира мястото си в историята като култов модел.
Как се развива бизнесът на Peugeot и какви са перспективите пред компанията? Кои са конкурентите, пред които трябва да се изправи 308 – всичко това може да видите в коментара на Bloomberg.