Пред медията президентът на китайското подразделение на ThinkPad Чън Сюдун коментира, че в миналото фокусът е бил върху настолните и преносими компютри.
„Днес обаче навлизаме в нова ера, в която се продават огромни количества смартфони и таблети“, посочва Сюдун.
Анализатори забелязват прилика в стратегиите на Lenovo и Apple в опита да направят марка, по-разпознаваема сред потребителите.
В момента Lenovo разчита на 40 000 магазина в азиатската страна, които притежава, заедно със своите партньори. Те са основно в китайските компютърни молове. Планът е да се увеличи присъствието в големите търговски комплекси, по примера на Apple, отбелязва Стивън Енгъл от Bloomberg Television. И Чън Сюдун потвърждава: "Идеята на практика е подобна. Трябва ви място, където хората да могат на пробват продуктите на спокойствие".
Докато Apple и Samsung доминират на глобалния пазар за смартфони, Lenovo всъщност е номер две в този сегмент на китайския пазар.
Чън твърди, че целта им е да изпреварят Samsung в следващите една до две години. За целта те разчитат на смартфоните от високия клас, като К-900 с операционна система Android.
Според анализаторите китайските потребители виждат в Lenovo една родна технологична компания.
„Но техните продукти все още не са толкова привлекателни, колкото тези на Apple. А марката им все още не е на нивото и на Samsung. Китайците считат, че чуждите технологични гиганти предлагат по-добро обслужване. В този смисъл китайските компании ще трябва да поработят още доста в тази посока,“ коментира анализаторът Уан Джун.