През първата половина на 2013 г. продажбите на Neslte растат само с 4,1%. Резултатът не оправда очакваните прогнози. Компанията изостава от конкурентите си Danone и Unilever. Те растат съответно с 6,5% и 5%, предава CNBC.
Причината – по-малкото приходи от Европа. Това принуди Nestle да понижи целта си за очакваните приходи в края на годината от 6% на 5%.
Анкетираните от Ройтерс анализатори очакваха ръст в продажбите от 4,6%. През първото тримесечие на годината продажбите на Nestle бяха 4,3%, а три месеца по-късно те се свиват до 4,1% главно заради слабото представяне в Европа.
Нетната печалба на компанията нарасна до 5,1 млрд. швейцарски франка, колкото очакваха и анализаторите. Оперативният марж се увеличи минимално - от 14,9% до 15,1%.
Големите производители на хранителни продукти от ранга на Nestle се борят с ниския растеж на развиващите се пазари. Вече няколко поредни тримесечия Nestle реализира едноцифрен ръст и усеща силно свитото потребление заради рецесията в Европа.
Nestle увеличи инвестициите в повечето свои търговски марки. Това бе причината те да покажат добро представяне. От компанията очакват този тренд да се запази и през втората половина на годината.