Тримесечните приходи от продажби на Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. надминаха прогнозите, засилвайки надеждите на инвеститорите, че бързият темп на растежа на разходите за хардуер с изкуствен интелект (AI) ще продължи и през 2025 г., предава Ройтерс.
Производителят на чипове за Nvidia и Apple отчете 39% ръст на приходите за периода октомври-декември до 865,5 млрд. нови тайвански долара (26,3 млрд. щатски долара), въз основа на изчисления след месечните разкрития. За сравнение средната прогноза на анализаторите беше за 854,7 млрд. нови тайвански долара.
Силното представяне на най-голямата тайванска компания подкрепя очакванията, че големите технологични компании – от Alphabet до Microsoft – ще продължат да изграждат и надграждат центовете си за данни с бързи темпове, за стимулират развитието на AI. Този месец производителят на AI сървъри Hon Hai Precision Industry отчете по-високи от очакваното приходи от продажби, докато Microsoft очерта планове да похарчи 80 млрд. долара за центрове за данни през тази фискална година.
Благодарение на растежа на TSMC през декември ръстът на приходите на компанията за 2024 г. достигна 34%. За сравнение официалната цел за годишния растеж на TSMC беше за 30%, въпреки че тази прогноза беше дадена в щатски долари. Най-големият производител на модерни чипове в света е един от най-големите печеливши от глобалната надпревара в разработването на изкуствен интелект.
През 2024 г. пазарният дял на TSMC почти се удвои, а сега компанията се търгува в САЩ при оценка, близка до 1,1 трлн. долара. И все пак някои инвеститори се притесняват кога бумът на AI ще отшуми. Въпреки че приходите на TSMC са по-добри те са само с 1,6% по-високи от средната прогноза и не отговарят на най-оптимистичните очаквания на анализаторите.
Отвъд Nvidia и AI конкуренцията, през 2025 г. тайванската компания трябва да се бори с нарастващата пазарна и геополитическа несигурност. TSMC остава зависима от бизнеса на Apple, защото е основен производител на чипове за iPhone. Американската компания се опитва да стимулира търсенето на своя ключов продукт тази година.