Apple подготвя редица големи промени в дизайна и формата на своите модели iPhone и потенциално на други продукти – опит за съживяване на растежа след години на предлагане на до голяма степен малки актуализации, пише The Wall Street Journal.
От следващата година Apple планира да представи iPhone, който ще е по-тънък от приблизително 8-милиметровия профил на сегашните модели, посочват източници, запознати с плановете на компанията. Предвижда се моделът да бъде от по-евтините Pro опции, с опростена система на камерата за намаляване на разходите.
Компанията също така планира две сгъваеми устройства, допълват източниците. По-голямото, което ще служи като лаптоп, ще има дисплей, който се разгъва, за да бъде почти толкова голям, колкото настолните монитори – около 19 инча. По-малък модел ще се разгъва до размер на дисплея, който ще бъде по-голям от този на iPhone 16 Pro Max, а целта е да служи като сгъваем iPhone, посочват източниците.
И двата сгъваеми дизайна се разработват от години, но някои ключови части не са били готови. Основните предизвикателства включват подобряване на пантата - механизъм, който позволява на устройството да се сгъва и разгъва, и покритието на дисплея - гъвкав материал, защитаващ сгъваемия екран.
Настоящите сгъваеми телефони на пазара не са достатъчно тънки, леки или енергийно ефективни, за да отговорят на стандартите на Apple, поради което Apple навлиза по-бавно в този сегмент, каза Джеф Пу, анализатор от базираната в Хонконг брокерска компания Haitong International Securities.
Apple експериментира с други различни дизайни, като например да има дисплей от външната страна на устройството, когато то е сгънато, но на този предпочита сгъваем навътре дизайн, посочват хора, запознати с устройствата.
Въпреки че Apple първоначално имаше за цел да представи първо по-голямото устройство, за да прецени реакцията на пазара, сега изглежда, че сгъваемият iPhone вероятно ще бъде готов преди него. Ръководителите на Apple настояват за пускане на продукта през 2026 г., но компанията може да се нуждае от още една година, за да се справи с техническите предизвикателства, допълват източниците. Що се отнася до ултратънкия телефон, той ще предложи алтернатива на потребителите, които харесват елегантно изглеждащи устройства и нямат нищо против да се откажат от някои функции, налични в Pro моделите.
Говорител на Apple отказва да коментира.
Компанията иска да открие нови начини, за да ускори растежа си. Бизнесът с iPhone, който все още носи около половината от общите приходи, преживява спад на продажбите, а приходите му за фискалната 2024 г. нарастват с по-малко от 1%. Последната голяма вълна, донесла ръст на приходите от продажбите, беше през 2021 г, когато операторите субсидираха покупките на iPhone, за да поддържат своята развиваща се 5G мрежова инфраструктура.
Анализаторът от TF International Securities Мин-Чи Куо, който е сред най-популярните анализатори на Apple, беше сред първите, които прогнозираха пускането на новите устройства. Той твърди, че директори на Apple са настояли новите дизайни да се появят по-рано на пазара.
„Усещам, че в крайна сметка нещата ще се развият според техните планове“, коментира той.
Въпреки че актуализациите не са голям пробив (много конкуренти вече правят сгъваеми устройства), те носят по-значителни промени във формата и функциите в сравнение с тези, които компанията прави от много години. През последните години основната продуктова гама на Apple имаше сравнително незначителни актуализации, включително по-бързи чипове и по-добри камери, но те не бяха достатъчни, за да насърчат потребителите да надграждат устройствата си със същия темп, както преди години.