IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Amazon разработва умни очила за своите шофьори по доставките

Проектът цели да съкрати времето за доставка и да води куриерите директно до точната локация

21:14 | 11.11.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Amazon разработва умни очила за своите шофьори на доставки, които да ги водят до, около и вътре в сградите. С това компанията се опитва да улесни последния участък от пътуването на поръчката до дома на клиента, твърдят петима източници на Ройтерс, запознати с въпроса.

Ако успеят, очилата ще осигурят на шофьорите навигация завой по завой на малък вграден екран, по техните маршрути и на всяка спирка, допълват източниците, пожелали анонимност, тъй като проектът не е публичен.

Такива насоки биха могли да спестят ценни секунди от всяка доставка, като предоставят насоки наляво или надясно извън асансьорите и около препятствия като порти или агресивни кучета.

Предвид милионите пакети, които се доставят ежедневно, тези секунди са важни, когато се съберат заедно. Очилата също така ще освободят шофьорите от ползването на GPS устройства, което пък би им позволило да носят повече пакети.

Проектът подчертава усилията на онлайн търговеца да намали разходите за доставка на пакет и да поддържа маржовете си, докато се бори със засилващата се конкуренция от Walmart, която прави все повече усилия в посока електронна търговия и намалява цените. Walmart праща на независимите доставчици стимули за доставка на онлайн поръчки по време на празничния сезон, заяви търговецът на дребно пред Ройтерс.

Пускането на очилата за доставка на Amazon обаче може да бъде отложено напълно или за неопределено време, ако не работят както е предвидено или поради финансови или други причини, допълват източниците. По думите им усъвършенстването на продукта може да отнеме години.

„Ние непрекъснато създаваме иновации, за да създадем още по-безопасно и по-добро изживяване при доставка за шофьорите“, коментира говорител на Amazon, запитан за очилата за водачи. Все пак той посочва, че компанията не коментира „пътната карта за нашия продукт“.

Разходите за доставка на Amazon нараснаха с 8% през третото тримесечие до 23,5 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:03 | 11.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още