Продажбите на iPhone на Apple в Китай са нараснали с 20% през първите три седмици, в които устройството е на пазара, в сравнение с модела от 2023 г. Това е положителен знак за устройството, което тази година се бори да набере инерция на най-големия пазар на смартфони в света, пише Bloomberg.
IPhone 16 дебютира през септември и досега се представя по-добре от предшественика си, сочат данни на Counterpoint Research, предоставени на Bloomberg News. Потребителите продължават да се ориентират към по-скъпи модели, а продажбите на по-добрите модели Pro и Pro Max са нараснали с 44% в сравнение с миналогодишните еквиваленти.
Въпреки че това е моментна снимка само на първите три седмици от продажбите, данните показват, че тази година новите устройства се представят по-добре от миналогодишните. Производствените проблеми възпрепятстваха продажбите на iPhone 15 в началото, което може да е ограничило първоначалните продажби, твърди анализаторът на Countepoint Айвън Лам. Ключовото устройство на Apple също така се изправи пред сериозно предизвикателство от серията Mate 60 на Huawei Technologies, която спечели местните потребители с произведен в Китай процесор. Това устройство продължава да се продава добре, твърди Лам.
„Като се има предвид плавното нарастване на производството, последователната ценова стратегия и първоначалната вълна от покупки на нови модели от досегашните потребители на iPhone, серията iPhone 16 записа значителен растеж на китайския пазар“, посочва Лам. „Продуктовият микс също се подобри значително“.
IPhone носи около половината приходи на Apple годишно. Графика: Bloomberg L.P.
Цената на акциите на Apple се повиши до рекордно ниво тази седмица, подкрепена от оптимизма около пускането на iPhone с изкуствен интелект (AI). Стойността на книжата на компанията нарасна с 2% преди началото на борсовата сесия в петък.
Анализатори предупредиха, че iPhone 16 може да се представи зле в Китай, като се има предвид липсата на местен партньор за поддръжка на AI функциите. Пекин забрани чуждестранно разработени AI модели, което означава, че Apple може да се наложи да осигури местен партньор като Baidu.
Въпреки добрия старт, iPhone 16 се изправя срещу редица големи местни конкуренти тази година. Vivo тъкмо обяви новия си флагмант X200 Pro, а Huawei се очаква да представи следващото поколение Mate през ноември. Xiaomi и Oppo пък са готови да актуализират своите модели преди края на годината. Китай остава най-големият пазар на смартфони в света, а според главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук е и най-конкурентният пазар.
За Apple iPhone засега остава най-важният продукт, тъй като носи приблизително половината от всички приходи от продажби и кара потребителите да купуват аксесоари като Apple Watch или абонаменти за услуги като Apple Music. Но пазарът на смартфони е в застой от години и остава да се види колко добре ще се представи най-новото поколение iPhone през целия период на продажбите си.