Най-големият нов продукт на Apple от години не се очаква да се отърси от бавния старт на продажбите си до пускането на по-евтин модел през следващата година, пише Bloomberg.
Очилата за смесена реалност Vision Pro, струващи 3500 долара, все още не са продали 100 хил. бройки за едно тримесечие от пускането им в САЩ през февруари и са изправени пред 75% спад на вътрешните продажби през текущото тримесечие, според компанията за пазарни проучвания IDC.
Международният старт на продажбите на устройството в края на юни ще компенсира слабостта на тези в САЩ. По-достъпна версия, която IDC очаква да струва наполовина, би могла да върне интереса към очилата през 2025 г., но продажбите може да не нараснат значително през следващата година, заяви IDC.
„Успехът на Vision Pro, независимо от цената, ще зависи най-вече от наличното съдържание“, смята Франциско Джеронимо, вицепрезидент в IDC. „Докато Apple пуска продукта на международните пазари, ключово е предлагането и на местно съдържание“, посочва той.
Продажбите на Vision Pro се очаква да нараснат след предлагането на по-евтин модел. Графика: Bloomberg
Ранните отзиви за очилата на Apple бяха разнопосочни. Много от хората, които ги оценяваха, и много ранни потребители похвалиха тяхната модерна технология, но някои от най-големите фенове на Apple сега връщат устройството. Неговото тегло и недостигът на персонализирани приложения и видео съдържание са сред основните причини хората да се отказват от джаджата.
Vision Pro не донесе осезаемо подобрение на тримесечните резултати на Apple след дебюта си.
Невпечатляващият старт предизвика преосмисляне на идеята за очилата сред ръководството на Apple, като компанията планира по-бюджетна версия. Джеронимо от IDC очаква, че Vision Pro ще удвои продажбите, когато новата версия бъде пусната през втората половина на следващата година.