Продажбите на смартфоните на Apple в Китай са се понижили с 19% през първото тримесечие на годината, записвайки най-лошото си представяне от 2020 г. Това се случи, докато доминацията им във високия клас се оказа под натиск от пускането на нови продукти на Huawei, показват данни на Counterpoint Research, цитирани от Bloomberg.
Делът на Apple на най-големия пазар на смартфони в света е спаднал до 15,7% през първото тримесечие от 19,7% година по-рано. Това я поставя почти наравно с Huawei, чиито продажби са скочили със 70 на сто, допълват от Counterpoint.
Apple загуби короната си на най-голям производител на смартфони в Китай от конкурента си vivo, като се озова на третото място, следвана от Huawei, чийто пазарен дял се увеличи до 15,5% от 9,3% година по-рано. Honor, която се отдели от Huawei, зае второто място.
„Завръщането на Huawei повлия пряко на Apple в премиум сегмента“, коментира анализаторът на Counterpoint Айвън Лам.
„За второто тримесечие възможността за нови цветови опции, комбинирана с агресивни инициативи за продажби, може да върне бранда на положителна територия“, посочва Лам, допълвайки, че се наблюдава бавно, но стабилно подобрение в седмичните продажби на iPhone.
През първото тримесечие Apple започна кампании, за да привлече потребителите с отстъпки, включително субсидирайки определени модели iPhone с до 1300 юана (180 долара).
Миналата седмица Huawei пусна своята серия от висок клас Pura 70 в Китай, след като през август предложи на пазара серията Mate 60. Последната беше разглеждана като завръщане на китайската фирма на пазара на висок клас устройства и е описвана като триумф над санкциите на САЩ срещу компанията, тъй като телефоните съдържат модерен чип, произведен в Китай.
Министърът на търговията Джина Раймондо в неделя заяви, че чиповете във флагманите на Huawei не са толкова усъвършенствани като американските чипове. По думите ѝ ограниченията на САЩ върху доставките до гиганта за телекомуникационно оборудване работят.
Канадската изследователска компания TechInsights очаква общите продажби в Китай тази година да надхвърлят 50 млн. бройки, включително 10 млн. за серията Pura 70. Това ще направи Huawei търговец номер едно с 19% пазарен дял, спрямо 12% през 2023 г.
През първото тримесечие китайският пазар на смартфони нарасна с 1,5%, отбелязвайки второто си поредно тримесечие на положителна територия, твърдят от Counterpoint.