Apple се подготвя да отвори осмия си магазин в Шанхай този месец, разширявайки най-голямата си търговска мрежа извън САЩ в момент, в който продажбите на iPhone в Китай се забавят, пише Bloomberg.
Новото търговско пространство Apple Jingan се намира в центъра на града, който вече е домакин на най-големия брой магазини на Apple в континенталната част на Китай. Откриването е планирано за 21 март, като това ще бъде една от общо 47 локации в страната с население от 1,4 млрд. души.
Продажбите на iPhone спадат в Китай, откакто компанията пусна най-новите си модели през септември. Въпреки това страната остава особено важен пазар, с най-голямата потребителска база на смартфони в света и с потенциал за разрастване на продажбите на екосистемата от аксесоари като Apple Watch.
Мобилният пазар в Китай се сви със 7% през първите шест седмици на 2024 г. Графика: Bloomberg
Новият магазин в Шанхай е част от по-широка експанзия на Apple, която ще помогне на компанията да съживи своите операции на дребно, залагайки на нови и преустроени локации. Компанията планира десетки нови, преместени или обновени магазини през следващите няколко години, съобщи Bloomberg през юни.
За да засили допълнително присъствието си в Китай, във вторник Apple обяви, че ще разшири своята лаборатория в Шанхай и ще отвори нова в Шънджън. Новото звено в Шънджън ще се фокусира върху проучване и тестване на продукти, включително iPhone и очилата Vision Pro, каза компанията.
„Ние в Apple се гордеем, че можем да постигнем дълбоки отношения в Китай и разширяваме нашите съоръжения от световна класа тук“, каза в изявление управляващият директор за региона Изабел Ге Махе.