IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Motorola иска да стане трета по големина на пазара на смартфони до три години

Компанията ще се фокусира върху увеличаването на пазарния си дял географски, твърди един от директорите ѝ

20:40 | 19.01.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg
Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Motorola вероятно ще стане третият по големина играч на пазара на смартфони в света до три години, твърди един от висшите мениджъри на китайската технологична компания Lenovo, която е собственик на бранда, пише CNBC.

Lenovo, която е най-големият производител на персонални компютри в света, придоби Motorola от Google през 2014 г. През последните години компанията се опита да подсили марката и да я позиционира като играч на пазара на смартфони от висок клас, за да се конкурира с компании като Samsung и Apple.

През 2020 г. Lenovo възроди емблематичния Motorola Razr като сгъваем смартфон.

Изпълнителният вицепрезидент на Lenovo Матю Зилински коментира на Световния икономически форум в Давос, Швейцария, че компанията е успяла да върне бизнеса на Motorola към успеха и го е „хиперприоритизирала“, а това се отплаща сега.

„Бих заложил заплатата си, че след три години ще бъдем номер три в света“, коментира Зилински, разкривайки амбициите на Lenovo по отношение на Motorola.

Apple и Samsung са двата най-големи играча на световния пазар на смартфони с общ дял от около 40%.

Motorola и Lenovo заедно имат около 4% дял към третото тримесечие на 2023 г., което ги прави осмият по големина играч в световен мащаб, сочат данни на Counterpoint Research. Въпреки това компанията постигна успех на някои пазари. В САЩ Motorola е третият по големина производител по пазарен дял. В Латинска Америка Motorola е на второ място.

Зилински твърди, че компанията ще се фокусира върху това как да увеличи пазарния си дял географски. По думите му Motorola се стреми да расте „стабилно“ на пазарите, на които вече оперира, докато достигне 10% пазарен дял на тези места, което ще повиши дела ѝ в глобален мащаб.

Част от стратегията за растеж се върти около премиум сегмента на пазара, в който Apple и Samsung доминират.

Сгъваемите устройства, като Razr, са част от тази категория, предвид високата им цена. Зилински описва пускането на сгъваемия Razr като „удар по премиум пазара“.

Зилински коментира, че Lenovo е готова да разшири производството в завода си в Пондичери, Индия, ако се наложи.

Индийското правителство се опитва да накара производителите на електроника да правят стоките си на територията на страната. Apple например увеличи производството на своите модели iPhone в Индия.

Зилински нарича Индия „засега една от най-стратегическите държави“ за Lenovo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:40 | 19.01.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още