Очилата за смесена реалност Vision Pro на Apple може да бъдат трудни за намиране за покупка веднага след пускането им на пазара, коментира анализаторът на TF International Securities Мин-Чи Куо, цитиран от CNBC.
Apple ще произведе само между 60 хил. и 80 хил. бройки от устройството, струващо 3499 долара, за премиерата му на 2 февруари, обяви Куо в социалните мрежи. Той прогнозира, че тези бройки ще се разпродадат бързо. За сравнение, анализатори посочват, че Apple обичайно продава по около 225 млн. бройки iPhone годишно.
Прогнозата е от един от най-добрите анализатори на веригата на доставките на Apple, който подчертава колко необичайна и ограничена откъм бройки ще е премиерата на първия голям продукт на технологичния гигант след Apple Watch.
Apple обяви новината за очилата още миналото лято, а по-рано този месец каза, че предварителните поръчки започват малко преди пускането на продукта в САЩ през февруари, което предполага контролирано и ограничено разпространение. Apple не проведе второ събитие за пускането на продукта, на който да даде повече разяснения.
Анализаторите от Wall Street не вярват, че Vision Pro ще има съществен ефект върху приходите от продажби на Apple в краткосрочен план, но ще следят реакцията на потребителите, за да могат да прогнозират продажбите на бъдещите версии на очилата.
Един от големите въпроси в момента е за какво хората биха използвали Vision Pro. Миналото лято Apple показа демо функции, заменящи лаптоп, гледане на 3D филми и разглеждане на панорамни среди.
Феновете на Apple вероятно ще поискат очила въпреки всичко, което ще бъде и причината за бързото разпродаване на наличните бройки, смята Куо.
Vision Pro бележат началото на първата нова категория продукти на Apple от пускането на Apple Watch през 2014 г. Те използват няколко камери и сензори, за да показват реалния свят, с интегриран софтуер на Apple, като всичко това се вижда в модерните вътрешни екрани на очилата. Устройството изисква известно персонализиране за всеки потребител, включително поставянето на лещи за хора, които носят очила.
Apple се подготвя за пускането на продукта, като пуска имейли на клиентите, в които им казва, че могат да тестват устройството. Освен това кани разработчици да качат софтуера си за очилата и дори пуска реклама в САЩ през тази седмица.