Компанията майка на Facebook Meta Platforms е сключила сделка с китайската Tencent Holdings за продажбата на нови, по-евтини очила за виртуална реалност в Китай, докато се опитва да се завърне на един пазар, на който Facebook и Instagram остават блокирани, пише Wall Street Journal.
Предварителното споразумение ще направи Tencent ексклузивен търговец на очилата на Meta в Китай, допълват източници на изданието, запознати с въпроса. По думите им китайският разработчик на игри ще започне да продава очилата в края на 2024 г.
Facebook, заедно с Twitter, бяха блокирани от Пекин в средата на 2009 г., след смъртоносни бунтове в западната провинция Синдзян, които според властите са били подстрекавани в социалните мрежи.
Новата сделка дава шанс на Meta да се завърне на китайския пазар и да се конкурира със собственика на TikTok – ByteDance, който прави очилата за виртуална реалност Pico.
Очилата Quest на Meta в момента са бестселър на зараждащия се пазар на устройства за виртуална реалност. По-рано тази година компанията представи следващото поколение очила за смесена реалност Quest 3.
Meta планира да използва по-евтини лещи в очилата за китайския пазар от тези в Quest 3. Тази версия ще се продава и на други пазари.
Wall Street Journal пише още, че Meta ще вземе по-голям дял от продажбите на устройствата, докато Tencent ще прибира повече приходи от съдържание и услуги, като по-евтините очила също ще предоставят игри и други приложения, издавани от китайската компания.
Meta и Tencent не са отговорили на запитването за коментар.