Продажбите на смартфоните на Huawei в Китай са нараснали значително през третото тримесечие, благодарение на пускането на пазара на серията Mate 60, обявиха две компании за проучвания, една от които отбелязва, че това е помогнало за намаляване на разликата в пазарния дял с водещи брандове като Apple, предава Ройтерс.
Counterpoint твърди, че Huawei е записала 37% увеличение на продажбите на смартфони на годишна база през тримесечието, благодарение на премиерата на Mate 60. Canalys пък отбелязва, че пазарният дял е продължил да расте и е свил разликата с ключовите конкуренти,
Всичко това бележи завръщането на Huawei, чийто бизнес със смартфони беше тежко засегнат от експортния контрол на САЩ, който беше наложен срещу компанията още през 2019 г.
Смартфонът Mate 60 Pro в частност привлече вниманието по целия свят, след като беше пуснат на пазара през август и стана ясно, че ползва създаден в Китай чип. Този полупроводник според повечето анализатори и потребители символизира как компанията е успяла да преодолее американските санкции.
„Ако новите чипове Kirin на Huawei бъдат пуснати и в други продуктови линии от среден и нисък клас в бъдеще, това ще има потенциала допълнително да повлияе на конкуренцията сред водещите марки на пазара“, коментира анализаторът на Canalys Лукас Джонг.
Counterpoint заяви, че проучването ѝ е установило, че Huawei е станала шестата по големина марка смартфони в Китай през тримесечието с дял от 12,9%, спрямо 9,1% през същия период година по-рано.
Освен това се посочва, че общите продажби на смартфони в Китай са спаднали с 3 на сто през тримесечието спрямо същия период на миналата година, продължавайки тенденцията на спад, докато икономиката се забавя, а по-внимателните с разходите потребители забавят смяната на устройствата си.
Canalys отбелязва, че петте топ марки смартфони в Китай са записали спад на продажбите или те са останали без промяна спрямо миналата година. Най-голямо е понижението при vivo – 26%, следвано от това на Oppo – 10%. При Apple спадът е с 6%, а при Honor – с 1%. Продажбите на Xiaomi са без изменение спрямо година по-рано.
Honor заема първото място по продажби с 11,8 млн. продадени бройки и 18% пазарен дял, сочат данни на Canalys. Oppo и Apple си делят второ място с по 16% дял.
Apple запази високото си класиране отчасти благодарение на пускането на новата серия iPhone 15 в Китай на 22 септември.
По-рано Counterpoint обяви, че Huawei е продала около 1,6 млн. бройки от серията Mate 60 в първите шест седмици след премиерата на устройствата.
Продажбите на iPhone 15 обаче са били по-слаби от тези на iPhone 14 в Китай, допълва още Counterpoint.


Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Ето кой е спортист на Варна за ноември
Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Задържаха 82-годишен мъж за кражба от варненско село
Изоставят ли САЩ Европа? Попитахме експертите
Web3 не замества сегашния интернет модел, а се развива хибридно
AI няма да замени трейдърите, но те трябва да се адаптират към новостите
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Киев: Постигнахме реален напредък по време на преговорите със САЩ
Растящата цена на жилищата - "новата пандемия", която обхваща Европа
Седмичен любовен хороскоп за 15 – 21 декември
Ейми Шумър и съпругът ѝ се развеждат