Китайската технологична компания Huawei Technologies е продала 1,6 млн. бройки от своя смартфон Mate 60 Pro за шест седмици, обяви Counterpoint Research. Това се случва докато гигантът се противопоставя на забавянето на пазара на смартфони и се радва на силно търсене на своите устройства от висок клас, предава Ройтерс.
Над 400 хил. от тези продажби са от последните две седмици – период, в който Apple пусна iPhone 15 в континентален Китай, допълва Counterpoint.
В първите 17 дни продажбите на iPhone 15 бяха с 4,5% надолу спрямо тези на iPhone 14, посочва компанията за пазарни проучвания, без да разкрива конкретни бройки.
Huawei не е отговорила веднага на запитването за коментар.
Компанията представи изненадващо своя премиум телефон Mate 60 Pro в края на август, който според много анализатори използва произведен в Китай чипсет и бележи пробив в лицето на годините на технологични санкции от страна на Вашингтон срещу Пекин.
Смартфонът се радва на силно търсене, а наличните запаси бяха изкупени веднага щом пристигнат, „създавайки усещането за постоянна липса“, коментира старши анализаторът на Counterpoint Айвън Лам.
Световният пазар на смартфони се сви с 8% до най-ниското си ниво за третото тримесечие от десетилетие поради по-слабото търсене на големи марки.
Huawei, нейното бивше звено Honor и Transsion Group бяха единствените брандове, които записаха ръст на годишна база през този период.
В Китай продажбите на смартфони остават до голяма степен непроменени през август, нараствайки с 0,03% на годишна база до 18,99 млн. телефона, според Китайската академия за информация и комуникации (CAICT).