IPhone 15 Pro и iPhone 15 Pro Max на Apple имат нов дизайн на рамката, който може да улесни ремонта на екраните на устройствата или смяната на батериите им. Това показва анализ на разглобяването им, направен от iFixit – доставчик на части и защитник на ремонта на джаджи, пише CNBC.
Въпреки това iFixit дава на новите телефони слаб резултат за поправка: 4 от 10. Това отчасти се дължи на факта, че Apple използва софтуер за заключване на части към конкретни устройства, което прави независимите корекции по-трудни или почти невъзможни.
IPhone 15 Pro и Pro Max, които бяха пуснати в продажба в петък, имат нов дизайн, който прикрепя основните части на телефона към алуминиева рамка, която е свързана с титановия корпус, който потребителите докосват отвън, посочва iFixit. Тъй като двете най-чести поправки на смартфона са подмяна на батерията и екрана, новият дизайн дава на сервизите по-лесен достъп до тези части.
Apple подчерта промяната в представянето на устройствата този месец. Освен това намали цената за смяна на спукан заден стъклен панел до 149 долара за единия модел и 169 долара за втория спрямо 499 долара и 549 долара за миналогодишните Pro модели. Ремонтът на екрана остава на същата цена в САЩ – 329 долара или 379 долара в зависимост от размера на дисплея. Миналогодишният базов модел iPhone 14, а не по-скъпият Pro, също беше с дизайн, който включваше махащ се стъклен гръб.
Анализът на iFixit също така подчертава, че новите модели iPhone използват модем Qualcomm X70 за свързване с операторите, след като Qualcomm обяви по-рано този месец, че ще доставя модемни чипове на Apple до 2026 г.
Въпреки това iFixit, силен защитник на движението за право на поправка, посочва, че много части на iPhone, включително Face ID сензорът на телефона, Lidar камерата и един от елементите за безжично зареждане, не могат да бъдат сменени без използване на официален инструмент на Apple за конфигуриране.
Според iFixit това допълнително ограничава заместителите отвъд тези, за които Apple е дала зелена светлина, и оказва „значително въздействие върху независимите компании за ремонт и всеобхватния проблем с електронните отпадъци“, пише iFixit в публикация в блога си.
По-рано тази година Apple подкрепи законопроекта за правото на ремонт в Калифорния, който беше приет миналия септември. Той изисква производители като Apple да предоставят инструменти под наем, ръководства за ремонт и оторизирани части на разположение на потребителите за ремонт на устройства у дома. През 2022 г. Apple представи Self Service Repair, който позволява на магазини и крайни потребители да наемат инструменти за ремонт на професионално ниво и да купуват резервни части от Apple.