Българските потребители имат много по-голям интерес към новото поколение iPhone спрямо iPhone 14. Предварителните поръчки на новите устройства на Apple са с над 31% повече спрямо тези от миналата година, след премиерата на предишното поколение смартфони на технологичния гигант, показват данни на телекомуникационната компания А1.
Това се дължи както на цените, така и на подобренията в новите модели, които потребителите оценяват, заяви на събитие за медии Александър Колев, мениджър Продуктово портфолио и аксесоари в А1 България.
Същевременно интересът към iPhone в България категорично расте. Според данните на A1 продажбите на смартфоните на Apple ще нараснат с 53% от 2019 г. до края 2023 г., а от компанията очакват ръстът да се запази, защото потребителите на iOS остават лоялни към марката.
„Клиентите, ползващи iPhone, на практика са най-лоялните потребители“ на смартфони, коментира още Колев.
Какво показват предварителните поръчки?
Предварителните поръчки на новите модели от серията iPhone 15 разкриват, че има превес на смартфоните с по-добри спецификации. 44% от направените предварителни поръчки са на iPhone 15 Pro Max, a 49% - на iPhone 15 Pro. На базовия модел iPhone 15 се падат едва 5%, следван от iPhone 15 Plus.
Въпреки това от А1 твърдят, че в следващите месеци очакват тези дялове да се променят.
„До три месеца след пускането им стандартните модели обичайно започват да изпреварват Pro моделите по продажби“, коментира Колев, допълвайки, че в момента на Pro моделите се падат цели 93% от всички поръчки в А1.
Според Александър Колев Pro моделите обикновено се търсят повече от хора между 30-45 годишна възраст, докато по-младите потребители залагат на по-базовите решения на Apple.
На този етап има равно разпределение 50 на 50 между продажбите в брой и тези на изплащане, посочват от телекома.
Телекомът представи данни и за търсенето на новите модели по цветове. Най-търсеният iPhone 15 и iPhone 15 Plus според предварителните поръчки е розовият (40%), следван от традиционния черен цвят (39%), синия (11%), зеления (7%) и жълтия (4%). Очакването на А1 е търсенето по цветове при базовите модели да се запази и в бъдеще.
Най-желаните iPhone 15 Pro и iPhone 15 Pro Max са тези в цвят естествен титан (42%) и черен титан (25%). След тях се нареждат синият титан с 22 на сто и белият титант с 11 на сто.
Достатъчно ли е предлагането?
Между търсенето и предлагането на новите модели iPhone у нас на този етап няма равенство.
„Всяка година в първите два месеца търсенето изпреварва предлагането както у нас, така и по света“, коментира Колев. Той допълва, че първоначално доставените до пазара бройки обичайно не стигат, а пускането в продажба на устройствата води до бързо изчерпване на наличните количества.
Очакванията на А1 са това да се нормализира постепенно, както се е случвало и в предходни години.