Тайванската компания Hon Hai Precision Industry Co., известна още и като Foxconn, очаква продажбите за 2023 г. да намалеят, след като по-рано прогнозира приходите да останат без промяна – предупреждение за търсенето на устройствата, които прави за Apple Inc. и други международни компании.
Продажбите се очаква да намалеят през настоящето тримесечие, както и за годината като цяло, като повечето от основните ѝ бизнес сегменти се свиват, съобщава Bloomberg.
Hon Hai отчете нетна печалба от 33 млрд. тайвански долара (1 млрд. щатски долара) спрямо очакваните средно 25,93 млрд. тайвански долара. Оперативната печалба обаче не отговори на прогнозите. Компанията по-рано съобщи за 14% спад на приходите за периода – първо понижение от последните три месеца на 2021 г.
Резултатите подчертават очакванията за влошаване на световния пазар на електроника, като потребители и компании се въздържат от големи разходи заради несигурното икономическо положение. От Apple до Qualcomm Inc. и Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. – водещите играчи в сектора предупредиха, че влошеното положение след пандемията може да продължи по-дълго от първоначално очакваното.
Apple, водещият клиент на Hon Hai, през август отчете най-продължителният си спад на продажбите от десетилетия – резултат от намаляващо търсене на телефони, компютри и таблети по света. Китай, който е най-големият пазар за такива устройства в света, е изправен пред икономически предизвикателства и според някои икономисти положението може да се влоши с времето.
Apple иска компаниите доставчици да произведат около 85 млн. единици iPhone 15 тази година, приблизително колкото и миналата година, съобщи по-рано Bloomberg News. Това трябва да задържи доставките стабилни въпреки сътресенията в международната икономика и очакваното свиване на пазара на смартфони като цяло. Но решението би трябвало да увеличи приходите като цяло, защото Apple обмисля увеличение на цените за своите Pro модели.
Foxconn очаква разрастване на стабилното си диверсифициране от Китай в опит да смекчи риска от американски икономически и технологични санкции – ход, който би могъл да се отрази на маржовете. Компанията планира да похарчи около 1,2 млрд. долара в Северна Индия – голяма сума за тайванска компания, която обикновено произвежда по-голямата част от устройствата за Apple и другите си американски клиенти от Централен или Южен Китай.
В дългосрочен план Foxconn има амбиции за навлизане в сегмента на електрическите автомобили, въпреки че напредъкът там е непостоянен. Партньорство за 170 млн. долара с Lordstown Motors Corp. се разпадна, след като тайванската компания заплаши да блокира финансиране. Този инцидент подчертава предизвикателствата, пред които е изправена Foxconn на фона на растящите разходи, изтъняващи маржовете на бизнеса за асемблиране на електроника.