Индия наложи ограничения върху вноса на персонални компютри и таблети, позовавайки се на съображения за сигурност и необходимостта от стимулиране на местното производство. Този ход обаче може да повлияе на продажбата на хардуер от Samsung и Apple на един от най-големите пазари на потребителска електроника в света, пише CNBC.
Лаптопите и таблетите са сред електрониката, за която ще е нужен лиценз за внос в Индия, гласи правителствено съобщение публикувано в четвъртък.
Индийският министър на информационните технологии Раджев Чандрасекар днес пък разкри причината за това, посочвайки страната си като един от най-бързо развиващите се пазари на дигитални продукти.
В публикация в социалната мрежа X, доскоро известна като Twitter Чандрасекар пише, че правителството има за цел да осигури „доверен“ хардуер и системи, да намали зависимостта от вноса и да засили вътрешното производство на тези продукти.
На теория различни компании – от Apple и Samsung до HP – ще се нуждаят от лиценз, за да внасят продукти като лаптопи и таблети в Индия.
Apple и Samsung не са отговорили на запитването на CNBC за коментар по въпроса. Bloomberg писа, че Apple, Samsung и HP са сред компаниите, които замразяват вноса на ограничени продукти в Индия, като медията се позовава на свои източници, запознати със случващото се.
Всичко това се случва, докато Ню Делхи се опитва да се позиционира като високотехнологичен производствен център за всичко – от потребителска електроника до чипове. Правителството се опитва да привлече най-големите технологични фирми в света с различни стимули.
Apple вече прехвърли част от производството на своите смартфони в Индия. Foxconn, основният поддоставчик на iPhone, обяви инвестиция от 600 млн. долара в страната като част от проект за производство на смартфони и отделно съоръжение за правене на полупроводници.
Тарун Патак, анализатор в Counterpoint Research, каза, че решението за лицензирането може да доведе до увеличения на цените на определени продукти преди празничния сезон Дивали в Индия в началото на ноември.
Патак посочва, че празничният сезон носи една пета от годишните продажби на продуктите, които сега са обект на новите ограничения.
„Скорошните ограничения върху вноса могат да доведат до краткосрочни увеличения на цените и свиване на доставките на някои ключови марки, разчитащи предимно на внос. Сглобяването на местно ниво, или получаването на лицензи за такива брандове, ще отнеме време“, допълва Патак.