Индия се е превърнала в петия по големина пазар на iPhone през второто тримесечие, сочи проучване, публикувано тази седмица. Това се случва в момент, в който американският технологичен гигант засилва дистрибуцията и маркетинга в страната, която главният изпълнителен директор Тим Кук смята за ключов бъдещ пазар, пише CNBC.
За Apple Индия изпревари Германия и Франция по продажби на iPhone през тримесечието до края на юни, като в момента се нарежда след Великобритания, Япония, Китай и САЩ, посочват от Counterpoint Research. Това е първият път, в който Индия попада в топ 5 на пазарите по най-много продажби на смартфоните на Apple.
Индия е допринесла с близо 4% от всички продажби на iPhone през второто тримесечие. Компанията не разкрива конкретния брой продажби, но твърди, че те са нараснали с 50% на годишна база.
Apple има 5,1% дял на индийския пазар на смартфони през периода, докато миналата година той е достигнал 3,4%, допълват от Counterpoint Research.
Бързият растеж на този пазар се случва, докато Apple засилва присъствието си в петата по големина икономика в света, както от гледна точка на продажбите на дребно, така и по отношение на производството.
През април Apple отвори първите си физически магазини в Индия – в столицата Делхи и в многолюдния град Мумбай.
Освен това прехвърли част от производството на iPhone в Индия, в опит да диверсифицира извън Китай, където се правят повечето ѝ смартфони.
Индийският пазар на смартфони е доминиран от нисък клас устройства с Android от китайски играчи като Xiaomi, както и от конкурента на Apple Samsung. Въпреки това се наблюдава растеж в премиум сегмента. Телефоните, струващи над 400 долара, сега представляват 10% от общия обем на продадените смартфони, спрямо 4% преди пандемията, посочват от Counterpoint Research.
Растежът на Apple в Индия се дължи на комбинация от „общата стратегия на компанията, фокусирана върху дистрибуцията и достъпността“, коментира Анкит Малхотра, старши анализатор проучвания в Counterpoint Research.