Производителят на компютърна периферия Logitech International отчете 22% спад на приходите си за четвъртото тримесечие до 960 млн. долара при постоянни валути и 17% понижение на приходите за цялата фискална 2023 г., завършила на 31 март, до 4,54 млрд. долара, предава Ройтерс.
Представянето на хардуерната компания показва колко предизвикателна е макроикономическата среда, както и че потребителите и компаниите свиват разходите си, посочва Logitech.
За първата половина на 2023 г. Logitech очаква между 18 и 22 процента понижение на приходите, които да достигнат между 1,8 млрд. и 1,9 млрд. долара.
През фискалната 2023 г. Logitech е записала най-голям спад на приходите в звеното си за аудио и носими устройства, където показателят се е свил с 32 на сто до 274,231 млн. долара. С 25% са намалели приходите от мобилни говорители, а тези от инструменти за видео разговори с други хора – с 11%.
Приходите на звеното за гейминг решения са се понижили със 17%, а тези от подразделението за таблети и други устройства – с 18 на сто. Бизнесът с уебкамери за персонални компютри се е свил с 4% до 227,692 млн. долара, а този с клавиатури – с 14 на сто, до 836,432 млн. долара.
„Представянето на Logitech за фискалната 2023 година беше в съответствие с нашата ревизирана прогноза“, коментира президентът и главен изпълнителен директор на Logitech Бракен Даръл. „Въпреки спада на приходите от продажби ние сме значително по-големи отпреди пандемията“.
По думите му компанията е фокусирана върху дългосрочната си стратегия, като надгражда възможностите си и залага на тенденции, които подкрепят бизнеса, като съвместното видео, хибридната работа, гейминга и създаването на дигитално съдържание.