Масовото производство на очилата за смесена реалност на американския технологичен концерн Apple е било отложено с още един до два месеца, съобщава добре информираният анализатор Мин-Чи Куо, според когото това поставя под въпрос премиерата им на WWDC 2023 в началото на юни.
Анализаторът твърди, че и самата компания не е съвсем уверена, че очилата ѝ ще могат да повторят успеха на iPhone, заради което масовото им производство е било изместено отново с месец-два за средата или края на третата четвърт на 2023 г., което означава август-септември.
Така това поредно забавяне поставя под въпрос дали Apple ще успее да представи продукта си по време на световната си конференция за разработчици, за която вече разпрати покани за 5 юни, предава CNBC.
Because Apple isn't very optimistic about the AR/MR headset announcement recreating the astounding "iPhone moment," the mass production schedule for assembly has been pushed back by another 1-2 months to mid-to-late 3Q23. The delay also adds uncertainty to whether the new device…
— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) March 30, 2023
В миналото обаче Apple е обявявала някои от новите си продукти месеци преди пускането им на пазара. Apple Watch беше представен през септември 2014 г., но беше пуснат на пазара едва през април 2015 г.
Куо заяви, че основните опасения за Apple са свързани с по-широкия икономически спад, „компромисите", които компанията е направила в името на масовото производство, несигурната екосистема и възприемането от страна на разработчиците, както и сравнително високата цена. Куо очаква, че Apple ще предложи цена на очилата от 3000 до 4000 долара или повече.
Apple очаква да продаде най-много 300 хил. очила през 2023 г., пише още анализаторът.
В неделя Bloomberg съобщи, че мениджърите на Apple смятат, че компанията ще продаде „около един милион броя" от очилата, които според агенцията ще бъдат наречени Reality Pro или Reality One, през първата пълна година на продажби.
Най-голямата надежда за Apple е ръстът на очилата да съвпадне с траекторията на Apple Watch, като от „малка част" от бизнеса на компанията се превърне в „централен елемент“.
Куо е смятан за един от най-точните анализатори на Apple и е съобщавал за променящия се подход на концерна към пускането на дългоочакваните джаджи.