Печалбата на Xiaomi надмина очакванията на анализаторите, след като третият по големина производител на смартфони успя да се справи с трудното тримесечие, с което приключи годината, пише Bloomberg.
Продажбите на смартфони спаднаха значително през трите месеца до края на декември, но базираната в Пекин компания все пак успя да запише нетна печалба от 1,5 млрд. юана (218 млн. долара). Това се оказа над средната прогноза за 800 млн. юана. Приходите за тримесечието са достигнали 66 млрд. юана, обяви технологичният гигант. Анализаторите очакваха 65 млрд. юана.
Усилията на компанията да диверсифицира своите продукти и инвестиции ѝ помогнаха да се справи през един период, обхванат от рестрикциите по стратегията за нулев Covid в Китай и от проблемите при рязкото им премахване.
Компанията е напът да постигне целта си за масово производство на умни електрически превозни средства през първата половина на 2024 г., посочва Xiaomi в документи до регулаторите. Милиардерът съотновател на компанията Лей Дзюн направи експанзията в развиващия се сектор за електромобили приоритет за гиганта и обеща милиарди долари инвестиции за тази цел. Фирмата води преговори с Beijing Automotive Group за съвместно производство на електрически превозни средства, докато се опитва да изпълни обещанието да прави собствени коли до 2024 г.
Забавянето на изпълнението на амбициите на Xiaomi в автомобилния сектор до голяма степен беше свързано с одобрението на правителството, от което се нуждаеше проектът. Xiaomi е една от последните компании, които искат да се включат в китайския сектор за електромобили, който вече гъмжи от конкуренти, включително от утвърдени имена като BYD и Nio. Дори и без преднина, Лей, който нарече електромобилите поредното стартъп начинание в кариерата си, залага на опита на компанията си в сферата на свързаните технологии и изграждането на лоялни потребителски общности. През 2022 г. той похарчи 3,1 млрд. юана за умни електромобили и свързани с тях инициативи, сочат регулаторните документи.
Глобалните продажби на смартфони на Xiaomi са спаднали с 26,3% през четвъртото тримесечие – най-голямото понижение сред всички производители, след като търсенето по целия свят отслабна. И все пак продадените 33,2 млн. броя телефони за периода се оказаха достатъчно, за да изпреварят местните конкуренти и компанията да запази третото си място в света след Apple и Samsung Electronics по данни на IDC.
Лей обеща на инвеститорите да подобри рентабилността на Xiaomi, като същевременно запази мащаба на бизнеса – предизвикателна задача, която ще изисква подобряването на маржовете на бизнеса със смартфони и по-голяма печалба от инвестиции и по-печеливши интернет услуги.