IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Amazon започва да продава телевизорите си на повече пазари

За първи път концернът пуска извън САЩ и услугата си за стрийминг на игри Luna

09:45 | 23.03.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Fire TV (Omni QLED Series)
Снимка: Fire TV (Omni QLED Series)

Amazon навлиза в бизнеса с телевизори в Европа и залага на популярността на своя гласов асистент Alexa. Компанията пуска моделите си на пазарите в Германия и Великобритания (и Мексико), като най-скъпата от трите моделни серии включва управление с Alexa и също така показва на екрана така наречените уиджети за различни функции. Те включват например възможност за преглед на календар, оставяне на бележки за семейството и управление на мрежовите технологии в дома, обясниха от Amazon в сряда.

Най-големият онлайн търговец на дребно в света навлиза на пазар, който напоследък чувствително охладня след отскока в началото на пандемията от коронавируса. Така например по данни на Ройтерс през миналата година продажбите на телевизори в Германия са спаднали с цели 15% до малко под 4,9 млн. броя. В същото време средната продажна цена се е повишила от 677 на 689 евро в сравнение с 2021 г. 

В тази ситуация Amazon иска да покрие няколко ценови сегмента. Най-високата серия модели с QLED дисплей започва с цени от 600 евро за най-малкия от четирите размера на екрана. Най-евтиният и най-базов телевизор на Amazon е в началния сегмент с цена, започваща от 280 евро. Групата подчертава, че нейните плейъри Fire TV са най-използваните плейъри за видео стрийминг на германския пазар.

Компанията въвежда за първи път извън САЩ и услугата си за стрийминг на игри Luna, при която можете да играете видеоигри през интернет.

А тъй като конкуренцията между производителите на интелигентни телевизори се засилва, Amazon представи разширена гама от телевизори Fire TV, която вече включва повече размери за най-добрата си серия Omni QLED, както и нова, по-евтина серия Fire TV 2, цената на която ще започва от 199,99 долара. Компанията също така актуализира някои функции - като режима „околна среда" на Omni QLED. 

Amazon представи за първи път своите телевизори Omni QLED миналата есен като начин да предостави по-добро качество на картината на клиентите с 4K QLED дисплей. Телевизорите, които първоначално се доставяха в 65-инчови (799,99 долара) и 75-инчови (1099,99 долара) размери, бяха първите телевизори Amazon Fire, които се доставяха с Dolby Vision IQ. Те също така поддържат HDR 10+ Adaptive и Adaptive Brightness, които регулират яркостта и контраста на картината в зависимост от яркостта на помещението.

Сега компанията разширява гамата QLED с три нови модела на цена от 449,99 долара в 43-инчов, 50-инчов и 55-инчов размер. Подобно на по-големите си събратя, те също ще включват QLED дисплеи с до 96 зони на затъмняване и управляваните от сензори функции Ambient Experience.

Телевизорите се доставят с персонализиран пакет от сензори на предната страна, който включва сензор за присъствие, който позволява на телевизора да включва или изключва функцията Ambient Experience въз основа на това дали някой е влязъл или излязъл от стаята благодарение на сензор за амбиентна светлина, който помага на телевизора да разбере контекста на движението. Тоест, ако току-що сте минали покрай телевизора, за да закусите в полунощ, той може да остане изключен, но ако влезете в стаята сутринта, той може да зареди амбиентното изживяване, за да ви помогне да започнете деня си.

Компанията вече е продала повече от 200 млн. устройства Fire TV в световен мащаб, включително телевизори и медийни плейъри, и е доставила над 260 модела Fire TV на своите партньори, като TCL, Hisense, Yamada, Xiaomi и други. Тъй като самите телевизори стават все по-мощни, много потребители вече предпочитат да си купят телевизор с вграден Fire TV, а не само добавката за стрийминг. Това направи телевизорите най-бързо развиващата се част от бизнеса с Fire TV, отчитат от концерна.

Отвъд разширяването на телевизионния пазар компанията ще предостави за първи път услугата си за игри в облака Luna на нови пазари извън САЩ. Проектирана да работи с Fire TV, Luna предлага на клиентите на Prime ротационна селекция от месечни игри, които могат да се стриймват и играят с помощта на Bluetooth контролер, като Luna Controller на Amazon, или дори със смартфон чрез придружаващо приложение.

Клиентите на Luna могат по желание да се абонират за премиум пакети, като Luna+, Ubisoft+ и Jackbox Games. Luna+ включва широк избор от игри като екшъни, приключенски, платформинг, инди, шутъри, състезателни и класически игри за 9,99 долара на месец. Абонаментът Ubisoft+ пък включва топ заглавия и любими на феновете игри като Assassin's Creed и Far Cry за 17,99 долара на месец. А Jackbox Games предлага комплект за парти игри за 4,99 долара на месец.

Услугата е общодостъпна в САЩ от повече от година и сега влиза във Великобритания, Германия и Канада, заяви Amazon. Това ще ѝ позволи да достигне до някои от новите пазари на Fire TV.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:45 | 23.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още