Основната причина, поради която китайският технологичен гигант Xiaomi пуска смартфоните си първо в Китай, а те се появяват с около шест месеца закъснение на пазарите в Европа, е сертификацията, която е нужно да преминат на Стария континент и уточняването на редица други правни въпроси. Това разкри пред журналисти на Световния мобилен конгрес MWC Barcelona Аби Гоу, която е ръководител "Продуктов маркетинг" в Xiaomi International.
„Някои неща трябва първо да бъдат сертифицирани, преди смартфоните да могат да се появят на конкретните пазари“, коментира тя. По думите ѝ компанията работи по този въпрос със своя продуктов екип и с екипа си по сертификация, в опит да съкрати времето между китайската и европейската премиера на устройствата.
Същевременно потребителите в Азия и тези в Европа имат различни изисквания към смартфоните, които също трябва да бъдат взети предвид. Едно от тях е селфи камерата например, посочи Гоу, според която азиатските потребители държат повече на това предната камера да ползва различни филтри и възможности за разкрасяване, докато за европейците това не е чак такъв фактор за покупка.
Серията Xiaomi 13 беше показана на Световния мобилен конгрес в Барселона. Снимка: Angel Garcia/Bloomberg
Ден преди началото на MWC Barcelona Xiaomi направи европейска премиера на серията смартфони Xiaomi 13, в която залага на сътрудничеството си с германския производител на камери Leica.
Пред медиите от Xiaomi разкриха, че инициативата за сътрудничество между двете компании е дошла от Leica и по-конкретно от Мариус Ешвайлер, който е вицепрезидент Business Unit Mobile на Leica.
Ешвайлер, който присъства на събитието в Барселона, не пожела да разкрие финансовите параметри на партньорството, нито дали Xiaomi 14 ще ползва камера Leica, но уточни, че става дума за дългосрочно сътрудничество, което не е само за един конкретен модел.
На въпрос дали би прогнозирала по-високи продажби на новите модели, като се имат предвид и по-високите им цени спрямо тези на предшестващата серия, Гоу коментира, че компанията е уверена, че всеки продукт, който пуска на пазара, е „нещо, което потребителите ни ще харесат“.
„Но не мога да се ангажирам с конкретна прогноза“, посочи тя. По думите ѝ през последните години компанията се фокусира преди всичко върху иновациите в продуктите си, защото смята, че това е начинът да спечели по-голям пазарен дял.