IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple ще представи устройството си за смесена реалност през юни

Няма по-подходящо място за това от конференцията за разработчици, смята Марк Гърман 

09:12 | 20.02.23 г. 1
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Американският технологичен концерн Apple Inc. не възнамеряваше да дебютира с първото си устройство за смесена реалност на Световната конференция за разработчици през юни 2023 г., но подобно представяне може да се окаже перфектно за производителя на iPhone.

Компанията планираше да представи очилата на премиера, насочена към потребителите, тази пролет - в края на март или април - и след това да разкаже за функциите им на конференцията за разработчиците WWDC. Сега обаче Apple възнамерява да представи всички специфики на устройството на конференцията за разработчици заедно с новите версии на iOS, watchOS и macOS, пише в своя седмичен нюзлетър Марк Гърман от Bloomberg. 

Решението за промяната, взето през последните седмици, се дължи на инженерни проблеми, свързани с хардуера и софтуера, но може би е за добро.

Първите очила на Apple - вероятно ще бъдат пуснати под марката Reality - ще струват около 3 хил. долара и ще включват нови технологии като писане във въздуха, управление с ръце и очи и дисплеи със свръхвисока резолюция. Освен това ще са налични външна батерия и основни приложения, които може да не се харесат веднага на масовите потребители. 

В същността си продуктът вероятно ще бъде по-интересен за разработчиците, отколкото за обикновените потребители, които са залепени за своя iPhone, iPad или Mac. Ще са необходими няколко години, за да се превърнат очилата от устройство, което е интересно за технологичните фенове, в продукт, който много клиенти на Apple искат. 

Така че е логично устройството да се продаде първо на публиката, която естествено ще бъде най-заинтересована. Събитието WWDC обикновено е едно от най-важните представяния на Apple през годината и на него Apple обсъжда състоянието на своята платформа за следващите 18 месеца.

С голямата си аудитория от разработчици и седмица на лаборатории и сесии, свързани с обявленията, това ще бъде идеалното място за Apple да дебютира на пазара на смесената реалност и да представи категорията като следващата си голяма инициатива. 

Освен усъвършенстването на технологиите в продукта Apple се сблъсква и с друг проблем със своите очила: да продава на пазар, който е бил разочарован и объркан от усилията на конкурентите. 

През последните няколко месеца Meta Platforms Inc. описва пазара на смесена реалност като такъв, който е изграден около метавселена, виртуални аватари и целодневни преживявания във виртуалната реалност. Този подход не успява да се наложи и според съобщенията броят на хората, които продължават да ползват своите устройства на Meta след шест месеца, е намалял.


Много потребители са заявили, че не искат да бъдат изолирани във виртуалната среда, а мнозина се отнасят критично към идеята, че метавселената е „следващото голямо нещо“. Ръководител на маркетинговия отдел на Apple дори е заявил, че никога няма да използва термина метавселена. Това означава, че Apple ще се нуждае от по-сигурно място за дебюта на своето устройство, а няма да намерите по-екзалтирана за Apple публика от тази, която се появява на WWDC. 

Може би най-важният момент е, че Apple ще трябва да привлече разработчиците към това устройство, ако иска някога категорията да се превърне в хит, подобен на iPhone. Функциите на устройството от първа страна - FaceTime с виртуална реалност, изживяването на потапянето при гледане на видео и разширяване на дисплея на Mac във виртуалната реалност, не са достатъчни, за да катапултират устройството в мейнстрийма.

Вместо това Apple ще трябва да разчита на разработчици от трети страни, които да предложат по-иновативни приложения и игри, които да направят продуктите със смесена реалност на Apple задължителни, точно както App Store го направи за iPhone през 2008 г. и за iPad през 2010 г.

Apple не може да рискува App Store да се превърне в провал, както се случи с Apple Watch, Apple TV и iMessage. Затова и WWDC според Гърман е идеалното място, където Apple да дебютира със своя комплект за разработка на софтуер Apple Reality и симулатор, базиран на Mac. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:15 | 20.02.23 г.
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 1
zelka007
преди 1 година
Не знам защо , но много изостанаха в смесената реалност , въпреки огромният инженерен потенциал + пазарни познания ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още