Производителят на компютърна периферия Logitech International съобщи, че приходите му от продажби са спаднали с 22% през третото тримесечие, с което потвърди предварителните си резултати, които показаха, че бизнес клиентите са спрели да купуват ново оборудване на фона на опасенията от забавяне на икономиката, предава Ройтерс.
Компанията се радваше на силно търсене на своите офис продукти за вкъщи и на гейминг устройствата си по време на блокадите, наложени заради Covid-19, но инерцията започна да отслабва, след като страните започнаха да вдигат ограниченията и високата инфлация тласна нагоре разходите, което накара потребителите да ограничат харченето.
Швейцарско-американският производител на компютърни мишки, клавиатури и уеб камери беше засегнат и от трудности в получаването на компоненти за фабриките си в Китай, тъй като градовете бяха затваряни с цел справяне с разпространението на Covid-19 в страната.
Приходите от продажби на Logitech за трите месеца до края на декември са спаднали до 1,27 млрд. долара. Предварителните данни, които компанията публикува на 11 януари, показаха, че приходите са намалели до 1,26-1,27 млрд. долара.
Оперативната печалба е спаднала с 32% на годишна база до 204 млн. долара спрямо 302 млн. долара година по-рано. Преди това компанията прогнозира, че показателят ще е в диапазона от 198 млн. до 203 млн. долара.
„Тези тримесечни резултати отразяват сегашните предизвикателни макроикономически условия, включително валутните курсове и инфлацията, както и по-ниските разходи на предприятията и потребителите“, коментира главният изпълнителен директор Бракен Даръл.
Компанията също така запази прогнозата си за финансовата 2023 г.
Тя очаква годишните ѝ приходи от продажби да спаднат с 13-15% за 12-те месеца до края на март, а оперативната ѝ печалба да е между 550 млн. и 600 млн. долара.