Dyson се насочва към пускането на пазара на модел шумопотискащи слушалки, за които твърди, че могат да пречистват въздуха. По този начин компанията се насочва към пренаселения пазар на скъпи и футуристично изглеждащи устройства, пише Bloomberg.
Dyson Zone, както се наричат слушалките, ще струват 949 долара в Съединените щати, където ще бъдат пуснати през март, посочва компанията в официално изявление. Те ще са достъпни първо в Китай – от януари, а след това във Великобритания, Сингапур и Хонконг. По-интересното е, че в предната си част слушалките напомнят силно на маската на Ханибал Лектър.
Подвижната предна лента, която се намира пред устата и носа на потребителя, е предназначена да служи като маска за лице за борба с вирусите, по-точно за предотвратяване на вдишването на нежелани частици във въздуха. И все пак по-рано Dyson каза, че въпреки филтриращите си способности, новата ѝ джаджа не е презназначена за защита от Covid-19.
Цената извежда слушалките над потребителския пазар, доминиран от Sony Group, Bose и Apple, и ги поставя в нов ценови клас, като се има предвид, че върхът в този сегмент е белязан от слушалки като AirPods Max, предлагани за 549 долара в САЩ.
Това не пречи на фирмата, известна със скъпите си прахосмукачки и сешоари.
Dyson Zone работи с компресори, разположени във всяка от слушалките, които вкарват въздух през два слоя филтри, преди да го насочат към носа и устата. Филтрите на Dyson, които издържат по година, могат да улавят частици с размер до 0,1 микрона, посочва компанията. Друг слой пък може да филтрира миризми като канализационни изпарения или газови замърсители като азотен диоксид.
Въпреки възможността работещият мотор да развали аудио изживяването Dyson твърди, че 11-те микрофона в продукта ще помогнат за намаляване на околния шум с цели 38 децибела. Системата за филтриране и слушалките могат да работят заедно четири часа с едно зареждане.