Южнокорейският производител на екрани LG Display отчете загуба за второ поредно тримесечие и сви бюджета си за инвестиции, след като ускоряващата се инфлация и по-лошите икономически прогнози допълнително засягат търсенето на телевизори и смартфони, предава Ройтерс.
Производителите на технологични устройства направиха големи съкращения в инвентара, а потребителското доверие в Европа – ключов регион за продажбите на OLED телевизори – се влоши заради войната между Русия и Украйна и енергийната криза, допълва компанията.
Поддоставчикът на Apple отчете оперативна загуба от 759 млрд. вона (532,31 млн. долара) за тримесечието до края на септември в сравнение с 529 млрд. вона печалба година по-рано.
Компанията не успя да изпълни средната прогноза за 474 млрд. вона загуба, дадена от 12 анализатори по данни на Refinitiv SmartEstimate.
Приходите са спаднали с 6 на сто до 6,8 трлн. вона, обяви LG Display в документи до регулаторите. Компанията планира да свие бюджета си за инвестиции за 2022 г. с повече от 1 трлн. вона и да управлява гъвкаво своите OLED продуктови линии според търсенето.
Слабото търсене на LCD и OLED дисплеи, което повлече надолу продажбите през третото тримесечие, се очаква да продължи до втората половина на следващата година за някои от екраните, обяви компанията.
Цените на 55-инчовите LCD дисплеи за телевизори са спаднали с 13% през третото тримесечие спрямо предходното, сочат данни на WitsView на TrendForce. През октомври цените на LCD панелите са се стабилизирали благодарение на корекции в производството от страна на производителите, но се очаква LG Display да увеличи загубата и през текущото тримесечие заради слабото търсене, коментира анализаторът на KB Securities Джеф Ким.
През юли компанията заяви, че ще спре LCD производството в Южна Корея до следващата година. През третото тримесечие компанията е генерирала около 9% от приходите си от LCD телевизори, посочва говорител.
Цената на акциите на LG Display спадна с 0,8% след излизането на финансовия отчет, докато пазарът като цяло записа 0,6% повишение.